View Single Post
Old 16-06-2006, 13:35   #16
Fly high
ScanFlyer Gold

Fly high's Avatar

Default Replying to Topic 'BTS ansatte brente flagg på Sola'

Uansett hjelper det ikke de ansatte at man er etterpåklok. Hvem som skulle kjøpt eller ikke kjøpt osv. er historie og kan ikke endres.

Ille å brenne flagget? Tja, det er vel i alle fall en "uvennlig handling", men det er faktisk ikke ulovlig. Da ekstremistiske muslimer brente det norske og danske flagget, og når norske demonstranter brenner det amerikanske eller israelske flagget, så bryter de ikke straffeloven, men de fornærmer selvsagt noen kraftig.

Følelsene er alltid svært sterke når slikt skjer: Jeg har sett TV-reportasjer der ledelsen må gå kanossa-gang mellom ansatte og blitt spyttet på fordi bedriften planlegges lagt ned. I de samme reportasjene blir det ropt Judas og sviker og det som verre er.

Vanlige arbeidsfolk sitter med store boliglån, unger og de utgiftene som folk flest sliter med. Hvis inntektsgrunnlaget forsvinner, blir man fortvilet og redd, og det får ofte utslag i desperat raseri. Dette er en helt naturlig menneskelig reaksjon, og jeg velger jeg å se stort på dem. Å sette seg på sin høye hest og blåse nedlatende av reaksjonene synes jeg vitner om liten vilje til å sette seg inn i hvordan de som rammes har det.

Fly high is offline   Reply With Quote