Quote:
Originally Posted by Cockpitview
Rygge er/var dødsdømt lenge før avgiften kom på banen.
En titt på Ryanairs strategi og presseoppslag rundt planlagt fremtidig betjening av Norge vil vise det.
Når det gjelder Wizz så flyr de allerede til Avinor flyplasser i Norge, men da under forutsetning om at flyplassene betjener selskapet i henhold til deres lavprisprofi. For OSL har ikke dette vært mulig fordi flyplassen ikke har noen mulighet til å segregere selskaper ut fra et ultra lavpris konsept.
Wizz har i mange år ønsket å flytte trafikk til OSL, men har vært forhindret ved at OSL ikke har kunne tilby de et B produkt.
I motsetning til CPH så er trafikken på OSL i veldig liten grad stimulert av pris og lavprisbilletter, men en bred lokal etterspørsel. Skal OSL vokse videre, må man nødvendig vis også lage løsninger som sikrer denne typen trafikk.
Igjen er mit stikkord 31MAR17.
|
Det er meget mulig du har rett, men jeg ser gjerne noe kilder. Jeg vet at Ryanair har flyttet trafikk til store flyplasser som Brussel og København, men det er ikke sagt at det skjer på
OSL. Det er mulig Rygge uansett ikke vil klare seg, men avgiften gjør det ikke lettere. På den annen side er jeg også enig i at visse ruter som Torp-Tuzla nok ikke var liv laga, og en mulig avgit ble en kjærkommen unnskyldning for nedleggelse.