Quote:
Originally Posted by jb1
Er det sikkert at Ryanair skal til OSL og Wizz ønsker seg til OSL? Wizz kunne muligens flytte sin virksomhet til Rygge, de burde jo kunne få ganske bra vilkår nå, samt at det ligger nærmere Oslo enn Torp om de vil fange opp passasjerer derifra. Vi får håpe passasjeravgiften skrotes.
|
Rygge er/var dødsdømt lenge før avgiften kom på banen.
En titt på Ryanairs strategi og presseoppslag rundt planlagt fremtidig betjening av Norge vil vise det.
Når det gjelder Wizz så flyr de allerede til Avinor flyplasser i Norge, men da under forutsetning om at flyplassene betjener selskapet i henhold til deres lavprisprofi. For
OSL har ikke dette vært mulig fordi flyplassen ikke har noen mulighet til å segregere selskaper ut fra et ultra lavpris konsept.
Wizz har i mange år ønsket å flytte trafikk til
OSL, men har vært forhindret ved at
OSL ikke har kunne tilby de et B produkt.
I motsetning til
CPH så er trafikken på
OSL i veldig liten grad stimulert av pris og lavprisbilletter, men en bred lokal etterspørsel. Skal
OSL vokse videre, må man nødvendig vis også lage løsninger som sikrer denne typen trafikk.
Igjen er mit stikkord 31MAR17.