View Single Post
Old 27-12-2015, 00:34   #13
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Star Alliance Re: ZQN-AKL-HKG-TPE-BKK-IST-OSL (2014)

31.01.2014: TK1751
Istanbul (IST)-Oslo (OSL)
Turkish Airlines
Airbus 321-200, TC-JRC
Business Class

Siste leg sto for dør – men først gjennom sikkerhetskontroll, der Business-tracken var stengt, og det var milevis med kø ellers. Det var flere som stoppet opp og reagerte, og en del andre Business-passasjerer var tydelig irriterte. Det løste seg da en passasjer rett og slett tok sperringene vekk og gikk rett gjennom uten problemer, så vi fulgte etter så vi slapp den lange køen ellers. Synes det var litt uprofesjonelt, for jeg tror en del andre Business-passasjerer forsvant i den vanlige køen, og det er jo nettopp dette man betaler ekstra for – å slippe køer og venting?!

Den flotte loungen i Istanbul var også ganske overfylt. Fikk plass ganske langt inn der det var færre mennesker, men jeg skjønte fort hvorfor: Oppussing som bråket forferdelig. Flyttet på oss igjen, men da ble jeg forstyrret av en idiot som satt og så på noe på iPad-en sin med fullt volum. Utrolig irriterende.

Det var heldigvis ikke så mye tid vi hadde i Istanbul. Oslo-flyet var i rute, og i dag var en A321 satt opp. Jeg trodde disse hadde de nye Business-setene som jeg var så heldig å få prøve i en av 737-900-maskinene deres i september, men nei – her var det de ordinære setene!

Jeg hadde reservert rad 1 med grei benplass. Jeg var ikke særlig gira på dagens tredje frokost, men spiste litt og sov for det meste av flighten.

Litt turbulens, og ganske god utsikt, over Øst-Europa.

Ellers skyet, og tilbake i Norge var vinteren kommet med minusgrader, snø og overskyet himmel. Det var ingen overraskende velkomst. Føltes litt rart å kjenne på kulda igjen etter fem måneder der temperaturen utelukkende hadde vært på plussiden.

På Gardermoen gikk det greit gjennom passkontrollen og ut for å hente bagasjen. Den hadde klart seg hele veien. Ble hentet, og hadde en helg på oss til å få tilbake leilighet fra leietakere, ordne vinterdekk på bilen (!) og organisere litt. Plutselig var hverdagen tilbake.
SeatBelt is offline   Reply With Quote