Tålig sen avgang fra
FRA betyr at man rekker lunsj også. Hvis man har mulighet, så spiser man i restauranten i stedet for (tillegg til) ombord.
Den vanlige lunsjmenyen
Ukens tema:
Forrett ble suppe (samme som jeg hadde i en tidligere TR fant jeg ut, fra høsten 2013) Champagnen Perrier-Jouet Grand Brut som skyllemiddel
Hummer som hovedrett. Godt. Ikke fantastisk, ikke middels. Helt sikkert mye bedre enn hovedretten ombord. Ble anbefalt en italiensk hvit som het Greco Di Tufo 2013, og den var også god til maten.
Desserten var topp, rakk akkurat å spise opp før assistenten kom og annonserte at bilen var klar i kjelleren.
Alt i alt så leverer FCL og
FCT. Ikke overveldende og luksuriøst, men god mat. Tror jeg vil holde en knapp på The Wing eller La Premiere hvis jeg skal velge den med best mat. Servicen er meget hyggelig, og på et helt annet nivå enn The Concorde Room.
Ble S-klasse denne gangen
FRA-MUC
LH106 A320
13:15-14:15
Kort hopp. Ingen mat, hadde nettopp spist og ville spare resterende plass til senere.
MUC er en herlig flyplass. Lett å finne frem, korte avstander og ikke overfylt med folk. Loungen var som ventet ganske full, 1-2 timer før den store ettermiddagsbanken setter kursen mot sine mål.
Ingen sitteplasser i restauranten, men hva gjør det når man har en ypperlig buffet, og det er god plass ved baren??
Nam nam
AKKURAT det man ønsker en time før avgang, sammen med litt Pommery Brut Cuvee Louise 2002. Fikk også smakt på Duval-Leroy Premier Cru.
Utvalget litt mindre enn I
FRA
Surt i
MUC også