View Single Post
Old 26-12-2015, 00:57   #15
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Adventstur med nye SAS Biz og Pluss + Guangzhou

ARN-OSL

Vi kom inn en halvtime før ruten til ARN. Kom akkurat for sent til flighten 13:55, men prøvde i serviceskranken om det var mulig å komme med flighten 15:30. Der ble jeg fortalt at de ikke klarte regne ut hvor mye mere jeg skulle betale da jeg allerede hadde tatt flighten fra Hong Kong. Ehhh?

Prøvde meg ved gaten og der ble jeg med uten noen problemer. Det er alltid greiere når man flyr uten innsjekket bagasje.

Den flighten ble en halvtime forsinket, men jeg kom likevel til OSL nesten en time tidligere frem enn hva jeg skulle.

Da jeg kom ut av flyet så jeg at det var nesten en halvtime til neste tog med NSB til byen. Da jeg var nesten en time tidlig og jeg ville spare 120 kroner på å vente istedenfor å ta Flytoget så bestemte jeg meg for å ta en tur innom sodoma og Gomorra aka taxfree-en for å bruke 120 blanke spesidaler på jule-snop. Var ikke imponert over prisene. 49 for marsipanhval som koster 55 i byen? Er det virkelig så lite i skatter og moms? Spurte om de hadde alkoholfri drikke, det så ikke ut som om de hadde fått det spørsmålet før.

Ved rulletrappen med til perrongen så jeg denne. Er "Håndløper" virkelig riktig ord, eller er det noen som har hatt det morsomt her?

Oppsummering

Joda, fin innredning, men endel merkverdigheter og rett og slett dårlige løsninger. Endel virket rett og slett lite gjennomtenkt. Service var også lite konsistent. Klager på endel detaljer her, men er bestandig smilende og hyggelige mot betjeningen så jeg burde ikke være en vanskelig passasjer som de ville unngå.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_5938.jpg
Views:	1589
Size:	71.0 KB
ID:	39954   Click image for larger version

Name:	IMG_5942.jpg
Views:	1593
Size:	149.7 KB
ID:	39955   Click image for larger version

Name:	IMG_5947.jpg
Views:	1600
Size:	114.4 KB
ID:	39956  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 26-12-2015 at 01:14.
robertaas is offline   Reply With Quote