View Single Post
Old 05-12-2015, 11:29   #81
RobertH
Newcomer

Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Hei!

Jeg kom hjem for noen få dager siden fra en tur til Sør-Afrika med Qatar.

Alle mine oppgraderingsforsøk både ved innsjekk og ved gate på OSL ga som ventet ingen suksess, men det var noe muffens med hele historien. Det begynte ved innsjekk. En litt urutinert jente sa at det var to ledige seter i biz, og jeg fikk umiddelbart hjerteklapp. Hun måtte imidlertid tilkalle en overordnet for å få frigitt ett av setene til meg, men da fikk pipa en annen lyd. Setene var visst booket likevel. ???

Ved gate spurte jeg nok en gang om det var mulig å få en oppgradering. Kanskje noen no-shows? Den samme dama som fortalte at de to ledige setene egentlig var opptatt likevel, erklærte at det ikke var noen no-show. Alle biz hadde møtt opp. Ombord i flyet oppdager jeg tre ledige seter i biz. Håpefull og uerfaren spør jeg pursen (som allerede hadde vært bortom meg og knelende ønsket meg velkommen ombord "nice to have you back Mr Robert".. litt kleint og litt fint på samme tid, det der), om jeg likevel kunne oppgraderes siden det var tre ledige seter på biz. Hun sier at hun ikke har myndighet til det, men tilkaller en fyr med refleksvest fra gaten. Han forteller meg at det er tre ledige seter i biz, to usolgte og en no-show. Men nå er det for sent. Jeg skulle spurt om dette i gaten. Jeg forklarer at jeg gjorde det, men at jeg da fikk en helt annen informasjon enn hva han nå kommer med. Han blir tydelig brydd, og lirer av seg en lang og pinlig regle med unnskyldninger som er det bare er vondt å høre på. Det er jo ikke hans skyld at noen andre i systemet har rota det til.

Eller er det faktisk slik at Qatar ikke oppgraderer for hverken miles eller credits? Jeg og samboeren har nå tilsammen 10 bom av 10 mulige. Kanskje bare uflaks, eller er det policy ikke å oppgradere? På papiret ser jo Gold superbra ut, men nå har det sneket seg inn en liten ubehagelig tvil her. Og det er litt trist, for jeg er jo super-fan, og vil så gjerne fortsette å være det.

Er det noen med gode erfaringer der ute som kan redde meg fra tvilens skyggedal?
RobertH is offline   Reply With Quote