View Single Post
Old 20-11-2015, 11:58   #10
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Default Re: Pre clearance... en liten kalddusj

Prøvde preclearance første gang i Calgary i 2009 på vei til ORD og videre til ARN. Gikk veldig greit på YYC en tidlig morgen. Deilig å spasere rett til bagasjebåndene på ORD og videre til SAS innsjekk. Reiste fra Nassau, Bahamas til EWR nå i juli, samt til LGA i juli 2013. Begge gangene var det lange køer i security, mens det ikke var noe særlig kø før preclearence.

Nå i sommer hadde de til og med fått på plass disse automatene på NAS. Tror vi var uheldig med automatlotteriet for vi fikk en veldig kranglete automat. Samboer brukte flere minutter før fingeravtrykk var ok, mens mine avtrykk nektet den plent å godkjenne. Kom en dude som prøvde å hjelpe, han ga opp og sendte meg til en annen automat, det gikk smude. Fikk noen spørsmål av CBP offiseren man leverte kvitteringen til, svarte blant annet ja på spørsmål om jeg hadde noe alkohol i bagasjen. Bagasjen var sjekket videre til OSL med SK908 på separat billett, vel fremme på OSL var kofferten herpet. Det var en Samsonite jeg hadde lånt for turen med aktivert kodelås (dumme meg), TSA hadde selvsagt fjernet hele låsen og lagt igjen en standardlapp inni kofferten. Fikk en ny Samsonite av SAS ankomstservice, så alt bra til slutt.
Eriksan is offline   Reply With Quote