Quote:
Originally Posted by Gunnar
Kan vel si såpass at på kurs for halvannet år siden ble det sagt at gjennomsjekking av separate billetter var "primært forbeholdt forbindelser med andre *A-selskaper". Men den siste beskjeden jeg har fått på SVG er at "minimum connection" (også sett i lys av evt. forsinkelse), samt "interline" er det som betyr noe. Men ja, informasjonen er ikke helt utvetydig, så det kan nok bli litt personavhengig.
Gjennomgående billetter er en helt annen sak. Da er hele reisen kjøpt som én reise, og selvsagt skal vi da sjekke deg helt frem til destinasjonen såfremt det ikke foreligger restriksjoner til hinder for dette. Men med separate billetter har du ingen krav til gjennomgående innsjekk, og det vil da være opp til hvert enkelt selskap om de vil tillby muligheten for gjennomgående innsjekk eller ei, samt under hvilke betingelser...
|
Ja, er fullstendig klar over at det er stor forskjell på gjennomgåande billettar og separate.
Men poenget var at SK/QR-samarbeidet tydeligvis framleis er i effekt, så hvis det plutselig skulle vore endring i rutinane så hadde det mest sannsynlig ramma fleire selskaper enn berre QR (EK osv.).
Min erfaring er iallfall at dette har vore null problem (separate billettar) for SK via
BGO der eg har sjekka inn, som eg no har gjort ganske mange gonger etter kvart.
Andre vegen (innsjekk hjå QR) derimot har alltid vore eit problem, men det har uansett ikkje så mykje å seie sida eg må sjekke inn baggasjen på nytt på
OSL.