Tid for
OSL -
EWR.
På den smått slitne lørdagsmorgenen tikket det inn en mail fra OptionTown med melding om at de ikke kunne oppgradere meg. Men det er greit, da sparte jeg de $450. Det virket også som at det var helt fullt i Business, mens det var en del plasser i Plus, så de kunne vel fint oppgradert meg til sistnevnte. Men men. Tid for tur.
Fikk drøye 4 timer på øyet, og i mangel på pakking dagen før ble det en litt panikkartet runddans for å kaste alt jeg trodde jeg trengte for den neste måneden i variabelt klima i trillebagen eller sekken. Over et år siden jeg har reist med innsjekket bagasje, så tok frem "big bastard"-baggen. Trikken ned til Oslo S, etterfulgt av flytoget ut til
OSL.
Gikk til skranken på
OSL i håp om å klare oppgradere setet mitt til Plus med poeng, noe som selvfølgelig ikke var noe problem.
SAS-dama ble riktignok litt overrasket over at en som alltid hadde vært blåkort-medlem hadde over 50k i poeng å bruke, tydeligvis ikke vanlig kost.
Visste ikke at poeng-oppgraderings-billetter gav tilgang til lounge, men det gjør det tydeligvis? Inntok frokosten min her. Virker også som arbeidene i
SAS loungen er straks ferdig, stor forskjell på bare få dager.
Ved gate ble jeg og en haug andre kalt opp, så nå ble jeg redd for at jeg var i trøbbel. Men neida, viste seg at de ikke hadde plus-måltider til de som hadde oppgradert, og at de dermed ville refundere de 15.000 poengene som de hadde trukket. Var tydeligvis ikke maten jeg og de andre oppgraderte for, så det var en del smilefjes å se
Sete 23A, bare 9 rader lengre frem for hvor jeg egentlig skulle sitte.
Maten ble servert like over Færøyene, og jeg forventet et ganske så guffent måltid. Fikk dette.
Sidemannen var ikke en del av oss som hadde
SAS Plus/Minus-billett (altså oppgradert billett), og det var ikke store forskjellen i hans måltid; ordentlig bestikk, finere skåler samt en mindre kjip salat. For salaten jeg fikk var virkelig kjip. Ellers var måltidet helt OK.
Ellers forløp turen seg uten de store hendelsene. Fikk en time på øyet, så to filmer. Før landing fikk jeg en supershitty wrap som gav meg negative flashback til en studentperiode hvor jeg spiste masse "hold it". Blæ. Nabomannen fikk en salat som så fristende ut.
Bagasjen min fikk ikke en priority-tag, men det så virkelig ut til å fungere her for de som hadde det. Alle som hadde det fikk bagasjen med en gang, mens jeg og alle andre stod der i en drøy halvtime ekstra før bagasjen kom på båndet. Ellers gikk immigration raskt og fint med ingen kø, og jeg hadde ingen grunn til å være misunnelig på venninnen min på samme fly som bærte et diplomat-visum og dermed kunne fast tracke gjennom hele immigration.
Jeg skulle helt til Brooklyn, og det var et stort pes å komme seg dit med forsinket NJTransit til Manhattan. Tok meg 3.5 timer å komme meg fra flydør til hotelldør.
Status: 12750 (+3000) poeng, og 10 (+1) legs.
Litt off topic: Nå viser app og webside 10/10, men status er enda blått. Tar det en stund før det blir sølv? Og hvordan er det med betalingskort linket til kontoen, trykker de automatisk duplikater av disse?