På tide å rapportere om returen fra
ARN til
OSL ombord på SK1483 med avgang 19:50 sist fredag 30. oktober.
Som sist bestemte OptionTown seg for at pengene mine var gode nok og gav meg plus-billett. Spottet dette med en gang å booket meg sitteplass på 1A.
Dette er det siste flyet til
SAS fra
ARN til
OSL på fredager, og det synes veldig ombord at det er flyene før som er populære. De første ti radene var dedikert til Plus, det var nesten ikke flere enn èn person per 3 seter, sett bort fra noen som åpenbart var et par.
Hadde lyst til å sjekke ut loungen, så jeg dro ut til
ARN en drøy halvtime tidligere sånn at jeg kunne få vinglasset mitt. I Stockholm hadde jeg allerede hatt "fredagspils" siden klokken 16, så var i ganske godt humør fra før.
Ombord på flyet var alle flinke og punktlige til å boarde, og jeg følte på meg at nå kom vi til å dra ut ti minutter tidligere en planlagt. Men det var selvfølgelig èn fyr som var for sent ute: kapteinen. Så da kom vi oss ikke avgårde, og flyet ble dermed istedet 10 minutter forsinket.
Ved servering ba jeg om to vinflasker, og fikk et slags vitsete spørsmål om det ikke var mer jeg ville ha i sammen slengen, kanskje en øl? Men joda, ved søppelrunden leverte jeg begge flaskene og glasset fra meg - tomme - og fikk høre kommentarer som "vad! han har druckit upp båda vinflaskor!" flyvertinnene i mellom. Fikk også ekstra oppmerksomhet om det ikke var godt med fredag og helg, og det var det, selv om jeg nå følte at det har vært fredag hele uka allerede.
Status nå er 9750 (+1000) poeng og 9 (+1) legs.
Altså ett fly unna sølv, men må sies at det er med poeng jeg skal få gullet om to måneder, ikke legs, og er altså da enda bare i startgropa.
Neste rapport kommer i morgen, og er fra søndagens tur til
EWR. Det er nå de lengre etappene begynner.