Quote:
Originally Posted by -Sindre
Hei,
Samboeren og jeg har lyst å dra til Sør-Amerika neste sommer. Dessverre bør/må vi ihvertfall ta deler av ferien iløpet av fellesferien. Tenker i utgangspunktet 3 uker.
Er relativt fleksibel på destinasjon, men bør jo være litt langt nord pga. årstider. Tidligere har det vært mange tilbud til Sør-Amerika fra bla. lufthansa til Caracas, Bogota og Rio de Janeiro, er det helt slutt på disse?
Caracas er kanskje litt lite fristende for tiden og jeg har vært i Rio de Janeiro før, men f.eks. Bogota hadde passet veldig bra. Peru, Equador eller Bolivia hadde også vært interessant. Er det noen plasser der det er billig å fly til? Evt. andre plasser i Sør-Amerika som anbefales på sommeren?
Har funnet Bogota til rundt 7300,- (med dårlig connections og datoer) og rundt 8000,- (med gode connections, men dårlige datoer).
|
Det er en god pris til sør-amerika, spesielt mtp. dyr dollar. Jeg var i Ecuador og Peru i 4 uker og likte meg svært godt. Peru = Huacachina, Arequipa og Cuzco/Machu Picchu. Ecuador = Quito og Galapagos seiling 1 uke på båt (ikke velg 4-dagers). Anbefales!
Litt kjølig om morgenen, perfekt temp. på dagen i fjellene i Peru. God tur!