Men hva er et gullkort i seg selv godt for gitt trådstarters reisemønster? De gangene vedkommende reiser til midtøsten er reisene etter eget utsagn i biz, så der er det alt lounge og fasttrack. På reiser med
SAS i Norge gir ikke gull fra Turkish noen fordeler bortsett fra pri.boarding (haha..) og pri.bagasje. I Europa gir gullkort fra Turkish lounge, men kun i få tilfeller fasttrack, ved mindre man reiser med Turkish.
Hvis det er ønske om bedre poengopptjening trenger vi mer info om billettklassene trådstarter vanligvis bruker i Europa, men jeg tror egentlig at det i sum er marginale forskjeller i opptjening mellom Turkish og
SAS.
Dersom trådstarter tjener poeng via et eurobonus bealingskort bør dette kanskje tas med i regningen, for jeg tror ikke det er trivielt å skaffe seg et Miles&Smiles-betalingskort ved mindre man bor i Tyrkia.
Så.. Hvis gull i seg selv er et poeng er Turkish sikkert fint, men det kan være lurt å tenke gjennom hva man egentlig vil ha ut av bonusprogrammet før man velger. I mine øyne er ikke Gull hos Turkish verd så veldig mye mer enn sølv hos Eurobonus for trådstarter, eller er det noe jeg overser?