Quote:
Originally Posted by sail4fun
Uten å ta stilling til praxis , så vil vel de fleste / alle claime at det er viktig å komme seg med flyet og man er like langt. på LHR så kan det også være lite rom for forsinkelser vs slot og da å ikke finne noen , så måtte offboarde noen og så finne bag er muligens ikke foretrukket løsning.
|
Nei, det er ikke alltid tilfelle. Noen bryr seg ikke om om man kommer frem noen timer senere, med litt fetere feriebudsjett. Jeg har også meldt meg frivillig en gang da noen spurte meg om det gikk, da de ikke kunne selv, men personalet gav blanke i hva de sa, og vi gikk til gaten sammen og fikk ordnet det. En annen løsning er å spørre folk når de sjekker inn om man kan reise litt senere, hvis flyet muiligens blir for fullt. KLM spurte meg om dette en gang og jeg sa ja, men til slutt var det plass ombord uansett.
Jeg er enig i at det ofte haster med å få flyet av gårde. Men dette hender jo ganske ofte, slik at visse rutiner kan man ha i selskaper rundt omkring.
Prakis rundt overbooking er jo "godkjent" av EU ettersom at det finnes regler for hva selskapene skal gjøre i slike situasjoner.