Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager
Man kan gjerne misslike overbooking, men uansett man vet at dette er noe flyselskaper faktisk driver med. Og da bør man og ta dette med I beregningen hvis man skal nå noe viktig. Og det kan ikke være noen stor bombe at fly overbookes, fly blir forsinket, kancelert med mere.
Fly kan og bli overbooket av andre grunner enn for mange solgte billetter. Og mye rart kan føre til forsinkelse, og dette er noe man bør ha I bakhodet. Jeg ville ihvertfall aldri bestilt en flytur med avgang samme dag som jeg skulle noe viktig. Vil altid reise dagen før. Er jo gjerne borte flere dager når jeg først reiser på noe, så synes jeg det er bedre å heller ha 1 ekstra dag I forkant enn I etterkant.
|
Jeg må vel si at jeg er enig med RubberT. Det må være et formidabelt nederlag for bransjen om det er slik å forstå at man må reise en dag tidligere hvis man skal på noe viktig, fordi flyet kan være overbooket.

Jeg tror ikke det er slik at folk som reiser på forretningsreise vil ønske å bruke en ekstra dag for hver reise man foretar seg, men jeg kan selvsagt ta feil.