Re: SAS-fly overbooket
Det som skrives i mange poster her, er i praksis at man skal gå ut i fra at man ikke kommer med flyet, eller at det blir forsinket. Det som slår meg er at alle er enige om at det er dårlig planlagt. Altså, det har blitt gjengs oppfatning om at i flyverden, der skal man ikke stole på oppgitte rutetider. Litt på samme måte som i enkelte utviklingsland, der bussen kommer når den kommer.
Synes folk det er greit å argumentere for dårlig kundebehandling med at de uansett ikke vil rekke kampen?
Noen ganger er det slik at det faktisk ikke lar seg gjøre å reise på et annet tidspunkt. Skal man da stole på tilbyderen av en vare, eller skal man holde seg hjemme?
Jeg kjenner ingen som kalukelerer slot-tider eller værhistorikk når de bestiller flybillett. Man vet når man vil være der, klasker på noe ekstra tid og bestiller ut fra pris. Dette tror jeg faktisk er ganske vanlig måte å gjøre det på for en stor andel av de som flyr.
|