View Single Post
Old 06-10-2015, 16:09   #146
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: SAS-fly overbooket

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det er kjipt med overbooking. Nå ble jeg nettopp offer sjæl, for et hotell som kansellerte min forhåndsbetalte booking - mest sannsynlig fordi de oppdaget at de kunne selge den dyrere til noen andre. Kompensasjon 0,- og ekstraregning på 10.000,- kroner for min del, da det er en stor konferanse. Det suger
At et flyselskap selger noen flere seter enn de har fordi de vet av erfaring at alle ikke møter opp (som kan være fordi noen ikke gidder, fordi noen kansellerte billetten, fordi forrige fly var forsinket, etc. etc.) så er vel ikke det helt det samme som at et hotell bråbestemmer seg for å pælme ut en gjest fordi de vil ha mer penger for rommet hans?

Jeg mener altså at der flyselskapene driver med til en viss grad er greit, mens det hotellet ditt gjorde er et par hakk verre.

Synes også det var rimelig håpløs planlegging av familien. Skulle selv se et show i New York en gang, og planla først samme dag som jeg skulle ankomme byen, men ombestemte meg og tok det et par dager senere, og lurt var det for jeg ble rimelig greit forsinket takket være en thunderstorm i Chicagoområdet. Selv om disse ble rammet av overbooking, så kunne det vært minst hundre andre grunner til at de evt. ikke hadde rukket kampen.
Martin is offline   Reply With Quote