View Single Post
Old 19-09-2015, 16:15   #12
Herlov
ScanFlyer Molded

Default Re: Norweegian sparket hovedverneombudet

Quote:
Originally Posted by FlyCarl View Post
Man kjenner ikke hele historien her. De i Norwegian vet godt at det vil få negativ oppmerksomhet i media, så da må da være grunner som er så tungtveiende at man tar den risikoen.

Generelt så er kommentarer og og handlinger som skader arbeidsgiver (også når man er uenig) dårlig butikk for alle. Man gjør det sjelden andre steder enn der arbeidsplassene er vernet.

For en som jobber i finans, er det rart å se hvordan fagforeningene og ledelsene i flyselskapene høvler løs på hverandre i media.
Nå skal det vel også sies at det er få bransjer som har vært gjennom så grunnleggende, langvarige endringer som flybransjen. De aller fleste av disse endringene har vært negative for de ansatte (redusert lønn, reduserte goder, økt arbeidstid, mm). Konfliktpotensialet er jo enormt mye større enn i for eksempel din bransje (og min egen bransje), hvor årene går, det er veldig små endringer (i forhold), og folk stort sett er høvelig fornøyde. Jeg kan for eksempel ikke huske eller hørt om at det vært en eneste streik i nyere tid i min bransje.
Herlov is offline   Reply With Quote