Quote:
Originally Posted by hlorange
Jeg synes jeg har argumentert for det samme hele tiden, noe også innholdet i artikkelen du linket til, støtter opp om. Slik jeg forstår den.
|
Din første post;
Quote:
som gjør at man kan sette alle sensordata sammen og beregne hvordan bevegelsen som er begynt kommer til å arte seg videre, og dermed motbalansere lynraskt.
|
Bevegelsen i
flyet har jo ikke begynt, det er hele poenget! Hadde bevegelse allerede begynt hadde jo 787 klart seg med
accelerometer og gyro som alle andre og ikke behøvd trykkmålere og avansert software som analyserer dette! Igjen ref de 3 Boeing sitatene.
Å motvirke en allerede startet bevegelse er ikke allverdens hokus pokus, å motvirke en som ikke har startet enda er betydlig vanskeligere og noe helt annet.
Så kan du selvsagt argumentere at det er krefter som påvirker halen når trykket forrandrer seg, og det har du selvfølgelig rett i, men flyet har
pga av inertia, friksjon og stabilitet ikke startet å bevege seg enda. Det blir litt som om du prøver å dytte danskebåten med hendene, det skjer ikke spesielt mye...
men det er målbart med en trykkmåler...
Som du sier så handler dette om hvilken bevegelse vi snakker om å forutse, jeg snakker om flyet/danskebåten, du snakker tydligvis om luften rundt flyet, eller bevegelsen til han
som prøver å dytte danskebåten. Isåfall har vi begge rett, vi bare snakker om to forskjellige ting.
W