Quote:
Originally Posted by TOS
RWY24 klarer sikkert selv å kommentere disse påstandene, men jeg tenkte bare minne om at dette med dispensasjoner ikke er helt uvanlig (hverken i luftfarten eller i andre bransjer).
Skal vi f.eks. kalle alle luftfartsalliansene for "lovlige", lovlige eller egentlig ulovlige? Samarbeid mellom konkurrenter er i utgangspunktet forbudt, men gis av og til dispensasjon fra hvis man vurderer fordelene til å oppveie ulempene. Dette åpnes det opp for i lovverket. Skal vi så konkludere med at SAS og alle andre allianseselskaper egentlig driver ulovlig (slik du synes å indikere at Norwegian egentlig gjør)? Jeg tror ikke jeg ville sagt det på den måten.
|
Jeg sier at så lenge Norwegian driver basert på en lovlig innvilget dispensasjon, så driver de en lovlig virksomhet.
Jeg sier også at dersom Norwegian hadde drevet i tråd med gjeldende regler eller lover, så hadde det ikke vært nødvendig å søke om en dispensasjon.
Du får tolke og vri og vende på dette som du vil.
Mener du at Norwegian i utgangspunktet følger gjeldende lover og regler?