Jeg tolker ikke det utsagnet som at man mener at folk skal reise på andre måter enn det som passer best for dem.
Derimot tolker jeg utsagnet som at "det er bra for norsk luftfart om det blir flere IC-ruter" fra Oslo". Så er noen bergensere uenige i dette fordi akkurat de personlig ikke har noe å tjene på det, og så klager man på at "Oslofolk er dumme" og ser bare seg selv, når deres synspunkt legemliggjør å kun se seg selv.
Det er faktisk helt ubegripelig at man har klart å gjøre dette til et problem. Det er aldeles åpenbart, at det er en bra ting for Norge om det blir flere IC-ruter til
OSL, uavhengig av at ikke alle har noen personlig interesse av dette.
Edit: Ingen har plikt om å støtte opp om
OSL, verken moralsk eller økonomisk, men de som har som oppgave å fremme norsk luftfart, skal selvfølgelig også jobbe for IC-ruter til
OSL. Om vedkommende som skrev dette, mente at man personlig skal heie på
OSL uansett hva, er jeg dypt uenig, men jeg tolket debatten som en debatt om hvorvidt det fremmer norske interesser at det blir flere IC-ruter til
OSL, og det var også på dette punktet det hele startet med at en indignert bergenser så sitt snitt til å være dypt uenige fordi han personlig ikke brukte
OSL.