View Single Post
Old 08-08-2015, 15:23   #13
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Default Re: Crew tatt i promillekontroll på OSL (8/8)

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Ikke sant! Da sier deg seg selv at det nok er snakk om större mengder enn et par brune og kalde til middagen.

Tipper gutta blåste langt over rødfargen!

Dette viser seg jo gang på gang at er et problem som rammer alle selskap.
Problemet er jo at kolleger sjeldent varsler. Det er som regel alltid hotell betjening eller sikkerhetsfolk på flyplassene som luker de ut.

I dette crewet var det jo minst 5 personer....
...
Ikke så ofte jeg kommenterer slike tråder her på forumet, men dette er bare for dumt. La media komme med gjetninger og spekulasjoner, det er det de lever av. Og Cockpitview - du har ingen - absolutt ingen - bakgrunn eller erfaring som tilsier at du vet noe som helst om hvordan man på innsiden dealer med overtredelser med hensyn til alkohol. Jeg kan imidlertid tipse deg om at det finnes nulltoleranse i alle selskaper ( fordi vi lever av tillit ), og etter 25 år i luftfart har jeg enda tilgode å oppleve at man med vitende og vilje har latt en kollega sitte bak kontrollene med kjent promille.

Videre skriver Cockpitview at dette er noe som skjer i alle selskaper. Personlig har jeg hørt om et par tilfeller, og jeg kommer på et tilfelle der et skandinavisk selskap var involvert, og noe statistikk fra Luftfartstilsynet som gir andre tall kjenner jeg ikke til.

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote