Kom plutselig på at jeg aldri fikk skrevet denne trip-rapporten ferdig...litt pinlig, men jeg er vel ikke den første det skjer for... Som kjent er det bedre sent enn aldri!
Vi hadde altså inkludert både
UBP(ultimate beverage package) og UDP(ultimate dining) på denne turen, og utnyttet dette så godt vi kunne (her kan leseren ta i betraktning at vi er to veloppdragne, litt beskjedne vestlendinger, så det medførte ingen skandaler ombord...)
Vi testet ut flere av spesialrestaurantene ombord, og favoritten ble desidert Cagney's, som er en steakhouse. Vi spiste to ganger der, undertegnede valgte det samme begge ganger: shrimp coctail, chateubriand og ice-cream sandwich. Det var såå godt, og jeg får vann i munnen når jeg tenker på det nå.
Av drikke her sees Speakeasy-coctail, signaturcoctailen, som var sinnsykt god (grand marnier, apricot brandy og prosecco, tror jeg det var), og Blue Moon, en øl jeg liker veldig godt.
Ellers av drikke gikk det mye i Aperol Spritz, øl, Pina Colada, prosecco og caipirina, og en god del rødvin for søsters del ( selv får jeg uheldigvis migrene av rødvin).
Hvis vi bare skulle valgt en av pakkene er jeg ikke i tvil om at det er drikke-pakken som gir best uttelling, forutsatt at man drikker alkohol selvfølgelig...
Vel, vi hygget oss og nøt sommer, sol og late dager ombord. Men etter en uke var det slutt. Jeg sto opp tidlig for å få med meg innseilingen til Venezia, og ble belønnet med klarvær og god sikt innover mot fjellene.
Vi ble ombord så lenge vi kunne. Men etterhvert ble vi jo jaget av skipet og fant veien inn til en liten café i nærheten av Piazzale Roma, hvor vi satt og tittet på alle de rare turistene (!). Her måtte vi også betale for det vi spiste og drakk, det er jo alltid litt sjokkartet etter en uke eller to på cruise, hvor kredittkort og lommebok får hvile i (illusorisk) fred.
Så var det å finne bussen tilbake til flyplassen, en enkel sak, det går ofte busser fra P.Roma, både lokalbuss og direktebuss.
Vi sjekket inn på Star Alliance gullinnsjekk, selv om jeg måtte krangle med dragedamen som voktet køen inn dit, til tross for at jeg viste mitt
EBG-kort prøvde hun å nekte oss. Ingen problem med personalet i selve innsjekken heldigvis, der traff vi på en hyggelig dame som forklarte oss veien både til Fast Track og loungen.
Vi hadde god tid, og fant oss fort til rette i loungen. Her ble jeg faktisk positivt overrasket. Min eneste erfaring med lounger ellers i Italia er på Leonardo Da Vinci-flyplassen i Roma, og den var bedrøvelig. Loungen på Venezia Marco Polo-flyplassen hadde god beliggenhet med utsikt mot flyene, gode sitteplasser og ganske godt utvalg av mat og drikke.
Mens vi satt der hadde vi fin utsikt til denne vakre doningen:
Lørdag 9.mai
VCE-
FRA
LH327
Airbus A321
Economy
Sete 30 E og F
Individ ukjent
Etterhvert ble det tid for boarding, som forløp noe kaotisk, men jeg tror det endte med at priority slapp inn først
Turen nordover over alpene forløp greit, må innrømme at jeg ikke husker så mye av turen. Vi fikk en eller annen type kjeks eller snack, og mest sannsynlig tok jeg en Warsteiner. Vi landet på tid i Frankfurt, og der hadde vi ca tre timer før neste flight skulle ta oss hjem til Norge. Det vil si at for en gangs skyld slapp vi å løpe for livet gjennom denne ( sannsynligvis velkjente) gangen:
Dette var en lørdag ettermiddag og det var lite folk og rolig stemning i senatorloungen.
Vi smakte på litt forskjellig godt av mat og drikke og snacks. Gummibjørnene var til min bestyrtelse blandet med diverse annet snop.
Etter behagelige men litt lange timer i loungen var det tid for siste hopp hjemover. Det var
SAS som skulle ta oss det siste stykket, codeshare med LH
Lørdag 9.mai klokken 19.05
FRA-
OSL
SK4758/LH6106
Boeing 737-600
Individ: OY-
KKS
Sete 11A og C
Husker ikke gaten, kun at det ( som nesten alltid på
FRA) var bussgate. Lang busstur, men med mye fin flyspotting underveis! Jeg hadde fått forandret setene våre hos personalet i loungen, til 11 A og C, fine seter med god benplass, særlig sete A, som jeg selvfølgelig overlot til storesøster. Og jeg kjørte A+C sete-trikset, dermed fikk vi raden for oss selv (prøvde det samme på de andre flightene også, med med stappfulle fly funker det jo ikke).
Vi slumret oss hjemover til Norge, flyturen var behagelig og uten problemer av noe slag. Vi landet noe før tiden, men måtte vente en god stund på bagasjen, som vanlig på
OSL kom priority-bagasjen nesten sist...
Datter kom med bilen min og plukket oss opp, så suste vi nedover E6 og hjem til Østfold i nattemørket. Begge var enige om at det hadde vært en fin tur!
Takk for følget!