View Single Post
Old 07-07-2015, 18:39   #8
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Default Re: SAS trafikktall juni 2015

Quote:
Originally Posted by ThomasB View Post
Arlanda melder 2% øgning på udenrigs i juni. SAS skriver 6% øgning til/fra Sverige. Har SAS udenrigsruter fra andre lufthavne i Sverige end Stockholm + et par ruter fra Gøteborg?

Hvem taber på Arlanda?

Cockpitview: "jeg er redd for at jaget etter passasjervekst er i ferd med å spise SAS på mange kanter der nede, da spesielt på Interkontinental trafikk vestover og europatrafikken"

Hvem skulle spise af SAS' internkont. trafik vestover, hvis vi ser bort fra Norwegian (på CPH)? Og hvis der bliver spist af den, så er det vel primært fra Norge/Sverige, hvor Norwegian flyver folk udenom CPH til USA. =Ikke CPH's egen "skyld". Jeg mener forresten at have læst, at folk fra "provinsen" i Norge benytter sig af transfer i CPH på Norwegians USA-ruter.

Europatrafikken er jeg enig med dig i.
En liten trykkleif. Skulle selvfølgelig være østover. Da med referanse til Qatar med opp mot dobble daglige, Emirates i medvind og i ferd med å gå opp til A380. I tillegg er jeg sikker på at Etihad åpner CPH ila neste år. Disse er jo også nå representert på ARN og OSL bidrar til helt nye pasasjerstrømmer utenom de europeiske hubs.
Cockpitview is offline   Reply With Quote