Etter forrige ukes Milagerun til
Amsterdam, Alnabru og Brussel, er det nå på tide med den egentlige sommerferien. Den med de to
SAS-flightene som gjorde at jeg booket åtte til for å få bonusen på 30.000 poeng. Den turen som gjorde meg til Eurobonus-sølv, og som gjør at jeg forventer skikkelig råkkestjernebehandling av
SAS. De rakk dessverre ikke å sende meg et sølvkort jeg kan klistre i panna, men det skal da ikke gå ut over meg...?
Nuvel.
Etter et par fridager, samt et par dager med eksotiske utflukter til steder som Lillestrøm og Kongsvinger, klarte jeg i dag å stå opp tidsnok. Faktisk en time før første vekkerklokke, takket være et veldig akkutt behov for å gå på do. Tenkte å satse på 11;40...nei vent! Det var nye tider (busstider, altså), og nå gikk den 20 minutter før. 11:20-ish, da altså. Det praktiske nå, er at bussen ankommer
OSL omtrent på hel time, og sånt er praktisk
Kofferten ble pakket kvelden før, og det som skulle i pc-veska ble lagt nedi der i dag tidlig. Laptop, iLadere, Pass, kortholder, velferdsoff.... Velferdoffiser? Ooops! Krysser fingrene for at dette skal gå bra allikevel.
Bussen kom når den skulle, og det kunne virke som om det var noen som skulle vært der for en time siden (eller: for 40 minutter siden, etter den gamle rutetabellen). Vi kom oss også til
OSL i tide (etter ny tabell).
Der fant jeg først en automat, og fikk printet et boardingkort og en bagasjetag, og begynte å lete etter Plus-skranken. Der var det faktisk kø

Skandale, etc. etc. Da skulle jeg virkelig ønske jeg hadde et sølvkort i panna. Istedenfor fant jeg en av de selvbetjente skrankene, der jeg fikk sendt kofferten av gårde. Fast Track gikk også nogenlunde kjapt. Littegrann kø, men ingen ekstrakontroll. De valgte heller å scanne bagasjen til han
EBG/D/P-en eller hva han nå var, foran meg i køen en ekstra gang. Silverkort,
FTW
Fant deretter en minibank for litt valutauttak, kantina, en sitteplass, og litt mat.
Dagens
SAS-billett ble egentlig booket som en envegs dit jeg skal, men ble i ettertid endret til en via-billett. Først via et sted, så via et annet sted. I utganspunktet kostet den 800 kroner i
SAS Plus, noe som virket rimelig. Hva det kostet å endre i ettertid, "så jeg ikke så nøye på" *host*
Straks avgang mot en annen
SAS-hub, og derfra videre ut i verden der en konsert venter. Skal faktisk på to konserter i løpet av turen, og stikkordet for begge er "Boulevard". Det er
ikke to konserter med samme band/artist, og det er forøvrig heller ikke Green Day.
Nå tror jeg at jeg skal hente meg en cola til, og irritere meg over fyren i 3B på en av flightene
Snakkes!