jeg vil gjerne gi denne en *bump*
Jeg dekker mine reiser via
SAS Platinum sin reiseforsikring. Har enn så lenge hatt sykdom x1 og forsinket baggasje x1. Begge ganger refusjon etter fylt ut skjema etc. etter noen ukers bearbeidingstid. Nå er min +1 uten forsikring (tidligere via fagforening) og vil gjerne ordne dekning også når hun ikke reiser sammen med meg. Siden jeg er dnb kunde har jeg tittet litt på reisebest. Koster litt over 1200 per år for alle i mitt hushold og dekker høyere beløp en
SAS amex, men gir allikevel ikke dekning i alle pkter (innhenting av reiserute, forsinket bagasje, leiebil etc.)..
Da vil jeg gjerne høre andre anbefalinger - f.eks.
- reiseforsikring med brukbar leiebilforsikring --> AMEX dekker jo ingen normale biler, spesielt i Norden (maks verdi av kjøretøy = 500.000
NOK).
- forsikring, som dekker streik o.l. (hvis det fins)
- reiseforsikring som dekker mere enn 1500 per pers ved forsinket avgang? jeg er litt forvirret her. Hva hvis en har booked leg A med fly og leg B med båt eller liknende. Så går leg A for sent grunnet teknisk feil på fly. Flyselskapet arrangerer nytt fly to timer senere. Men en går glipp av båten. Flyselskapet dekker vel her ikke innhenting av reiserute med båten. Dvs at innhenting av reiserute hvor forsikrete ikke møter opp tidsnok også løses ut?
- reiseforsikring som dekker mere enn 15000 for familiens reisegods.
- reiseforsikring som dekker utgifter til rednings-/leteaksjon - det overrasker meg litt at dette ikke er dekket - samtidig er det kanskje forventet at landets helsevesen ikke sender regning på det? tenker f.eks. på USA...
I kort er jeg altså ute etter en forsikring som går litt utover det
SAS sitt kort tilby og som gjelder for familien året rundt uten at dem nødvendigvis er på tur med meg

. Takk