View Single Post
Old 30-05-2015, 23:58   #4
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Default Re: A340-500, Concorde og MD80

Flight #3 av 13:
21. september 2013
Copenhagen (CPH) - Istanbul (IST)
Turkish Airlines (TK1786): 1805-2215
B737-800, TC-JGO
Sete 10F (vindu ), Economy Class

Jeg måtte komme meg til CMB én vei, og da ble TK løsningen. Grunnen er som kanskje flere allerede vet; positioning flight. Baserer man SQ billetten fra CMB istedenfor Norge, sparer man kjapt latterlig mye penger ettersom verdens lengste rute kun hadde Business-klasse.

Innsjekk var enkelt som EBG og baggen min sjekket hele veien til CMB. I loungen satt PC, Cecilie og jeg og stor koste oss før jeg måtte dra.

Min første flight med TK var grei...

…selv om jeg irriterte meg over høytaleranlegget/piloten som jeg ikke helt forsto. Jeg er glad i informasjon når jeg flyr og blir lett irritert når jeg ikke får dette med meg (eller at det ikke gis ut i det hele tatt).

God benplass

Menyen.

Jeg gikk for "kebab" og den var fantastisk bra. Det samme var all tilbehøret.

Alle flights jeg har hatt med TK, nå 7 totalt, har vært helt eksemplariske når det kommer til mat - og elending når det kommer til informasjon. Jeg har til og med vært så heldig og bli oppgradert til 1A på IST-PEK pga. overbooking. Da endret jeg plan fra å sove i 8-9 timer til å spise i 8-9 timer, hehe! Det er sjeldent jeg spise alt jeg får severt på et fly, så all creds til TK for god mat.

Upåklagelig utsikt til maten

Til slutt kom vi frem til IST etter litt sirkling rundt i god LHR stil. 2100-0200 er det mange på flyplassen, noe som kom frem fra sikkerhetskøen.

Jeg skjønte ikke hvilken lounge jeg skulle til…

… og fant den etter spørsmål til en ansatt.

Imponerende lounge, og mye og god mat!

Mange flights - fascinerende!