Quote:
Originally Posted by LN-KGL
Anna Aero benytter seg ofte av tall og resultatert som egentlig ikke er noen god sammenligning. Å benytte prosent økning i kapasitet på langdistanse når dette segmentet på OSL utgjør rundt 3% av totalen, men f.eks. på MAN utgjør langdistansepassasjerandelen rundt 16% av totalen. Med andre ord en 13,7% økning på MAN er rundt fire ganger så mange passasjerseter som +19,5% på OSL.
Dermed har vi skutt ned første eple og pære-sammenligningen.
|
På den andre siden har jo ikke Manchester helt det samme utgangspunktet på domestic, der Norge vel er i særklasse.
Helt nøyaktig statistikk kan man ofte ikke ha, da unntakene og forutsetningene man gjør vil påvirke resultatet så mye at statistikatorens (eller hva man skal kalle han/henne) valg i stor grad vil avgjøre resultatet.
Alternativt at resultatet blir så mangetagget at ingen skjønner statistikken uansett.
Så å sammenligne i prosent er da ikke så galt. Men en "*Norwegian bla bla.. gamechanger bla bla bla..." - hadde kanskje ikke vært så galt