![]() |
Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Har ikke hatt så alt for mange reiser med KLM eller deres flying blue partnere, men har nå kommet meg opp på litt over 50 000 poeng.
Tenkte jeg skulle blåse bort noen poeng på flyreise. Med SAS booket jeg tur/retur New York for to stk til 90 000 poeng og skatter+avgifter litt over 500kr. For moro skyld tenkte jeg å sjekke hva de skulle ha for en person med KLM, tilsvarende rute. 50 000 bonuspoeng og 421 euro i skatter+avgifter. Altså nesten 3300kr i skatter og avgifter. Bare for moro skyld så søkte jeg på hva de skulle ha for tur/retur billett uten bruk av bonuspoeng. kr 3120. Så da har man valget mellom å blåse bort 50 000 poeng + 3300kr, eller å spare poengene og bruke 3120kr på billetten. Jaja, KLM har jo sendt meg mail tidligere ang bruk av bonuspoeng på hotellovernatting, så kanskje de har noen greie tilbud i New York. Joda, laveste pris hittil 41000 poeng PER natt. Har bonuspoengene til KLM noen greie bruksområder i det hele tatt ? Er det kun ved oppgradering fra økonomi til business ? (de har vel i tillegg regler som sier at man kun kan oppgradere en klasse, dvs økonomi til økonomi extra, økonomi extra til business) ? |
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Ubrukelige er å ta litt i, men de har veldig høye skatter, og en høy uttakstabell.
Å ta poengene ut på en reise i økonomiklasse er derfor tilnærmet bortkastet. Med kun 50 000 poeng på konto har du få muligheter til en fornuftig uttelling for poengene. Jeg gleder meg til å tømme min konto før poengene går ut i juni! |
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Hvorfor er det så groteske skatter kontra sas og star alliance ?
Er det noen hotellkjeder hvor man får greie rom for bonuspoengene ? 41000 per natt er jo fullstendig galskap |
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Quote:
Beste du kan bruke 50.000 til er en t/r longhaul i business når de har 50% salg, som de ofte har. |
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Quote:
|
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Prøvde meg på et par destinasjoner etter at nye tilbud ble lagt ut etter midnatt:
Dubai: 20k + € 400 Aruba: 25k + € 416 Paris: 25k + € 227 Bonnaire: 25k + € 417 Havanna: 37,5k + € 418 Buenos Aires: 50k + € 462 San Fransisco: 25k + € 410 Pointe a pitre: 30k + € 487 Avgiftene varierer med connections. Mens noen ikke ga noe reduksjon i forhold til vanlige billetter kun man spare et par tusenlapper på andre. |
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Quote:
|
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Quote:
|
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Quote:
Disse poengene er helt ubrukelige ja... Upgrades kanskje? Er AF C klasse verd det? |
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Men.. hvordan kan de ta høyere "avgifter" på bonusbilletter enn de gjør på vanlige billetter?
Er ikke det såkalte "avgiftene" konstant på samme flight, samme hvilken billett man flyr på (cattle, business, bonus..) Med forbehold om drivstoffavgift (som overhodet ikke er noe avgift, men en kostnad med å drive et transportselskap), så er avgiftene på en flight - uansett selskap - forholdsvis homogene med samme flymateriell. Samme enroute-avgifter, samme passasjeravgifter, samme flyplassavgifter.. |
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Quote:
Quote:
|
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Eg og ser på dette. Avgiftene over dammen er jo lik ein billegbillett, nesten! Men stemmer det at det ikkje er så sabla dyre avgifter innad i Europa? Har ikkje nok poeng til å bruke til noko enno, men det blir vel. KLM er sabla billege frå Trondheim samanlikna med SK/LH, så det er vanskeleg å ikkje bruke dei.
|
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Quote:
|
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Quote:
|
Re: Flying Blue bonuspoeng - ubrukelige ?
Noen som har sjekket hvor langt unna i "Europa" en kan komme.. Aner ikke hva vi kan få nytte våre ca. 100k bortsett åra C med promoawards... Men passer veldig dårlig å måtte dra neste to mnd..
|
All times are GMT +2. The time now is 15:10. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.