![]() |
Tips / Triks vedr. Flight Simulator X
Som tittelen sier, jeg søker tips og triks vedr. Flight Simulator! Om vi ser på en sak som er lett å spille med (etter eget skjønn) - gratisutgaven av 738. Autopiloten er til mye hjelp ved cruise, men ofte blir jeg bedt om å endre kurs raskere enn det autopiloten vil og da griper jeg inn manuelt = noe som ofte resulterer i total katastrofe de første minuttene for en fersking ;-)
Er det en måte å få autopiloten til å endre kurs raskere? Ser vi bort i fra landingen så går turene alltid som en drøm! =) |
Re: Tips / Triks vedr. Flight Simulator X
Du finner mye flightsimrelatert inkl. forum på www.flightsim.no
|
Dette forumet er med andre ord simulatorfritt..
|
Quote:
|
Vil anbefale deg å begynne med Cessna eller Piper, slik at du lærer deg å fly.
|
Quote:
|
Det er snakk om en 738, noe jeg har begynt å fly litt med i det siste etter flere titalls turer i små maskiner. Er kun et rent teoritisk spørsmål fra en passasjer om det er mulig å få autopiloten til å endre kurs raskere?
|
Litt mere.. 737ere har jo en maks-sth på 460 knop men i FsX slår overspeed - alarmen til når jeg runder 340 kt. og om jeg flyr høyere enn 39000 fot synker faktisk merkelig nok maxspeed til et lavere nivå.
Jeg har prøvd å se litt på instillingene i spillet om hva jeg kan få gjort med dette uten hell + litt googling. Jeg må fortsette å spørre og grave her, hjelpen finnes også her som det gjør på FlightSim og vedr. sistnevnte forum så er det nok en feil med registering av nye brukere der - om noen i adminteamet derfra leser dette. |
Kan være for at du registrerer deg med f.eks @hotmail.com adresse. Du må bruke f.eks @online.no adresse.
|
Quote:
Du kan jo google litt på "airspeeds", det står mye på wikipedia. |
Egenes: Har forsøkt 3 ulike adresser inkl. jobbmailen.
Dag Viking: Takk for det! |
Du kan använda max bank som sitter bakom heading på 738.
|
Quote:
|
Quote:
http://www.flightsim.com/vbfs/attach...1&d=1298126592 |
Jo, den er jeg naturligsvis klar over men om det er mulig å få maskinen til å skifte kurs raskere? Har funnet meg en noenlunde bra løsning nå ved å stille inn autopiloten på oppgitt kurs og deretter slå den av og svinge krappere manuelt. :)
Har null peiling på hvordan det jobbes i cockpit, men dette er jo gørrgøy! =) |
Jeg ser ikke poenget. Er det om å gjøre å skifte kurs raskest?
Hvis du skal ha et realistisk fly, kan du legge inn PMDG sin 737NG. |
Quote:
|
Har planer om å shoppe fly til FSX en gang snart ja, men må gjøre litt research om hva som gir mest for pengene! :)
|
Du kan jo vente til PMDG NGX'en kommer ut ;)
|
All times are GMT +2. The time now is 14:58. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.