![]() |
Rettigheter SAS
I november bestilte jeg tur/retur OSL-CDG med SAS i april. Nå ser jeg at den retur-flighten plutselig skal innom CPH på veien hjem, noe som forlenger reisetiden med halvannen time. Dette medfører at jeg ikke rekker DY-flighten min OSL-BGO som jeg trodde da jeg bestilte i november. Hva slags rettigheter har jeg her? Er det mulig å spørre om å få fly biz CDG-CPH-OSL for eksempel som plaster på såret. Usikker på hva praksisen er her.
|
Re: Rettigheter SAS
Å bli oppgradert blir du neppe, men du kan jo spørre om å komme med en annen avgang som passer bedre med din videre flight. Dette ordner seg stort sett om det er plass. Bare si at den flighten du nå har fått ikke passer deg. Trenger ikke å opplyse hvorfor den ikke passer. Lykke til!
|
Re: Rettigheter SAS
Takk for svar:)
|
Re: Rettigheter SAS
Quote:
|
Re: Rettigheter SAS
Hvis du ankommer OSL 1,5t senere enn planlagt så er det ikke regnet som en stor endring. Ser man på EU-forordingen ifht. kanselleringer så kan selskapet endre tidene slik at du ankommer mindre enn to timer for sent uten å måtte erstatte noe særlig.
https://secure.wikimedia.org/wikiped...4#Cancellation Vær ydmyk og kontakt SAS og sjekk om de har en tidligere flight de kan booke deg om til. (Evt. kontakt reisebyrået dersom du har booket gjennom det) |
All times are GMT +2. The time now is 22:04. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.