![]() |
Bodø - London-Gatwick ?
Er det noe som har gått meg hus forbi eller er det noen som fører med fanteri?
Ifølge Wikipedia er London-Gatwick listet som destinasjon med oppstart i februar. http://en.wikipedia.org/wiki/Bodø_Ai...d_destinations Norwegian har vel ikke annonsert denne og den er vel heller ikke bookbar? Uansett, er det noen som tror det er grunnlag for denne ruten? Salten har 77 321 innbyggere og med feed fra Lofoten ligger man rundt 100k. Universitetet i Nordland regner også med ca 1-2000 flere studenter innen noen år.. |
Re: Bodø - London-Gatwick ?
Noe ullent det som står på Wikipedia, det står f.eks. ikke noe om hvilket år det er snakk om: "The 15th of october Norwegian air shuttle announced that they will commence international flights from Bodø. The first route will be a twice-weekly route to London(Gatwick).". Hvor ser du forresten at de står oppstart i februar...?
Kanskje det er fra 2005 da Kjos uttalt at de skulle fly til "hele verden" fra Bodø? :) Ref.: http://www.an.no/nyheter/article1801174.ece Finnes også en diskusjon fra 2005: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=8580 |
Re: Bodø - London-Gatwick ?
Det har visst blitt redigert bort.
Quote:
EDIT: trodde det stod under destinasjoner, men nå fant jeg den. |
Re: Bodø - London-Gatwick ?
I en artikkel på DinSide.no så står det at Norwegian åpner en ny rute til våren fra Ålesund til London. Og jeg sjekket, og JA, den er bookbar! Det er noe jeg ikke hadde fått med meg.
Noe om at Norwegian skulle åpne Bodø-London hadde jeg ikke hørt. Om det er grunnlag for den ruten vet jeg ikke noe om. |
Re: Bodø - London-Gatwick ?
http://bildr.no/thumb/798338.jpeg
Sto oppført under destinasjoner, men noen har vært å redigert på wiki. |
Re: Bodø - London-Gatwick ?
Kansje det skjer noe her nå. I følge gårdagens AN Papir er Bodø lufthavn den flyplassen i Nord-Norge som øker mest i antall reiser videre til utlandet med forholdsvis 88 % fra OSL og 12 % fra TRD. Totalantallet sies det nada om, men London, København og Las Palmas ligger øverst på lista, etterfult av bla. Stockholm. Avinor uttaler at det planlegges flere direkteruter til utlandet i tillegg til DYs rute til Las Palmas som videreføres neste vinter, men kan ikke si mer enn at de jobber med to, tre destinasjoner.
Har sett litt nermere på demografien i nord og hvilket potensielt passasjergrunnlag man kan tenke seg. Salten 78 680 Lofoten 23 609 Ofoten 27 916 Vesterålen 30 059 Nord-Troms 92 217 Sør-Troms 35 515 Totalt: 287 996 innbyggere (2009 og 2011-tall) Har valgt å ta med Troms da man kan tenke seg at det ikke spiller noen særlig stor rolle om man flyr via BOO eller OSL med gode connections. Samtidig har jeg valgt å ikke inkludere Helgeland med sine 77 581 innbyggere da TRD nok er å foretrekke her i forhold til å først reise i feil retning, selvom connections også her kan spille inn (å Fly BOO-TOS-LGW var i alle fall uaktuelt når den ruten eksisterte). Så spørs det om noen selskap tør satse med hjelp fra Ruteutviklingsfondet. Blir uansett spennende å se hva som skjer, eller om det skjer noe, for jeg føler på en måte at jeg har hørt dette før, så jeg tror det ikke før jeg ser det. |
All times are GMT +2. The time now is 03:36. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.