![]() |
IndiGo Airlines - status og flåte
Fant foelgende note i en artikkel i Seattle P-I:
Quote:
Rakesh Gangwal ... ??? Har vi ikke hoert det navnet foer?? Quote:
Oh yeah, han ja .... kompis av Steven Wolfe og en av gutta som loppet USAirways for millioner av dollar foer de stakk! Quote:
Blblblblblblblblbl ....... :mol .. og Seattle Times har foelgende kommentar: Quote:
|
Re: IndiGo Airlines
Med mye over 1 milliard mennesker i landet tror jeg nok det er like mange som kan reise med fly på ferie der som i f.eks Storbritannia. som ikke har over 100 millioner inbyggere engang.
Inda har foresten en meget stor middelklasse, saken er at når man er fattig , så er man det og;) |
Re: IndiGo Airlines
Hvis vi ser på litt i lengre perspektiv på det, vil nok India som marked øke enormt. Om den ekspansjonen som skjer nå er ei boble har jeg ingen bakgrunn for å mene noe særlig om, men faktum er at velstandsøkningen i India skyter fart nå, og disse flyene (tenker da også på Kingfisher) kommer om noen år og da kan det være greit å være klare?
Men flyplassene blir helt klart et problem, men de har jo litt tid til å bygge ut - hvis de begynner nå. |
Re: IndiGo Airlines
Tipper at avisene i Syd-Frankrike er av en annen oppfatning enn avisen som kommer ut i "bakgården" til Boeing...
|
Re: IndiGo Airlines
Quote:
Det kan man gott saega... Kom oever Tolouse lokaltidning igaar och daer var det mycket pro Airbus och anti Boeing |
Re: IndiGo Airlines
Går nok en stund før avisene til MOW og DC-8-63 skriver positivt om Airbus...
|
Re: IndiGo Airlines
India tar helt av om dagen! Det vi ser i dag er den andre bølgen av deregulering (Jet Airways og Sahara er vel de eneste overlevende av den første bølgen med deregulering), og mange vil nok falle fra denne gangen også. Det er ingen tvil om at det indiske markedet trolig vil eksplodere - selv om det er 1 milliard innbyggere i landet, er det store flertallet det vi vil kalle fattige, som bor på landsbygda, men det er i India en sterkt økende middelklasse, som både er lei av å ta tog (mer enn én million mennesker reiser med tog HVER DAG i India) og som ønsker å dra utenlands. Mange indiske fremmedarbeidere jobber i Midt-Østen (EK skal sette inn sine 600-seters A380 på rutene til India og Pakistan), og i Europa og USA finnes en stor, og stadig mere kjøpekraftig, befolkning av indisk opprinnelse. Selskapet bar Kingfisher er et av de aller største bryggeri/spritprodusentene i verden, med veldig dype lummer og en sjfe som ser på seg selv som Indias Richard Branson. Med så mange nye selskaper som dukker opp i India, tror jeg Kingfisher satser på "get big quick"-formelen, for dermed å bli en av de få som vil overleve. Indiske flyselskaper har et kostnadsnivå vi i Europa kan drømme om, og den eneste grunnen til at Indian Airlines og Air India ikke er verdens største flyselskaper i dag er indiske myndigheters kvelende regulering av Indias luftfart gjennom fem tiår.
Dette siste prosjeket virker litt villt, men jeg har stor tro på at et - eller flere - av verdens ti største flyselskaper er indiske om fem år! |
Re: IndiGo Airlines
Jeg har også tro på at India kommer til å bli et av de virkelig betydningsfulle land i verden ganske så raskt. De har i dag en middelklasse på over 150 mill. med kjøpekraft innenlands i India på linje med EU borgere. Dette er i dag knapt 15 % av befolkningen og prognoser sier at 30% av befolkningen vil få en slik kjøpekraft om 10-15 år.
Dette er verdens største demokratiske stat, som er selvforsynt på stadig flere områder, har et bra utdanningssystem, fortsatt billig innlandsk arbeidskraft og ikke minst er de et land hvor engelsk er meget utbredt med sitt særegne tonefall dog ... Se forøvrig denne artikkelen dagens Aftenposten : HER Har vært i India flere ganger og det er et samfunn som imponerer meg like mye hver gang! Det skal ikke mange prosentene av deres stadig voksende middelklasse til for å fylle et stort antall fly. Med tanke på hvor stor trafikk vi har i lille Norge med knapt 4,5 mill innbyggere og med 65stk 737, 29 Dash8 , 6 F50 samt flere mindre fly så ser man jo potensialet for mange fly i India i nær framtid. |
Re: IndiGo Airlines
mere her:
Indigo Airlines To Launch Flights In India NEW DELHI, June 23 Asia Pulse - After placing one of the world's largest orders for 100 aircraft, start-up low-fare carrier IndiGo Airlines has said it will launch domestic services this winter and have a fleet of eight planes by 2006. "We will be airborne between this November and February next year ... we will launch our first flight in a few weeks after we get the delivery of our first aircraft. Internally, we will be ready to fly much beforehand," Rahul Bhatia, co-owner of the airline, told PTI in an interview here. IndiGo Enterprises recently stunned the world by placing one of the largest firm orders for 100 A-320 aircraft with European manufacturer Airbus Industrie, with a list price of over $US6 billion at the Paris Air Show. Asked whether they would lease planes to start their operations, he said there could be a "bridging arrangement" with a lessor to provide them with the aircraft in case of delay in delivery of their own planes. "However, we would prefer to fly our own aircraft", Bhatia, Managing Director of travel firm InterGlobe Enterprise who owns the airline company along with top aviation expert Rakesh Gangwal, said. IndiGo, which received its No Objection Certificate (NOC) from the government to launch scheduled services last April, would get eight aircraft by the end of 2006, nine more in 2007 and induct one each every month after that, he said. ASIA PULSE |
Re: IndiGo Airlines
Quote:
|
Re: IndiGo Airlines
Har jeg drømt, eller leste jeg at Kingfisher hadde bestillt A380?
|
Re: IndiGo Airlines
Quote:
http://events.airbus.com/a380/events/lebourget2005/articledetail.aspx?artid=450 http://events.airbus.com/A380/Images/MME/3126.JPG |
Re: IndiGo Airlines
Quote:
|
Re: IndiGo Airlines
Gammel tråd, men litt interessant å merke seg men Indigo har nå gått fra ingenting i 2006 da de startet opp, til å april 2019 ha en markedsandel på indisk innenriks på 49,9%. Riktignok god hjulpet av Jet konkursen da de "bare" hadde 42,5% tilbake i januar 2019
|
Re: IndiGo Airlines
Men nå ser det ut til, å go mot slutten for hele Indigo.
|
Re: IndiGo Airlines
Quote:
Nei, det relativt langt fra sannheten. De sliter dog med at eierne krangler om de skal gå for widebodies eller ikke. Og veksten gjør at de mangler piloter |
Re: IndiGo Airlines
Eierne krangler åpentlyst om veien videre
https://www.flightglobal.com/news/ar...public-459568/ Quote:
|
Re: IndiGo Airlines
Som den andre indiske LCCen etter Spicejet, har IndiGo nå blitt med i IATA
https://www.flightglobal.com/news/ar...member-462579/ Quote:
|
Re: IndiGo Airlines
IndiGo tok i dag levering av sin 30. A321neo, og legg til 120. A320neo alt i flåten, blir de dermed det første selskapet som har 150 stykk NEO i flåten
I tillegg har de noen og 70 A320ceo i flåten, som jo delvis er på vei ut, samt 25 ATR maskiner |
Re: IndiGo Airlines
Da har eierene av IndiGo, om ikke blitt enige, så trekker han ene seg fra styret og planlegger selge seg ut
https://www.ch-aviation.com/portal/n...d-to-cut-stake Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 21:12. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.