Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Flyforum (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   IndiGo Airlines - status og flåte (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=6289)

LN-MOW 17-06-2005 14:28

IndiGo Airlines - status og flåte
 
Fant foelgende note i en artikkel i Seattle P-I:

Quote:

The IndiGo deal alone was worth about $6 billion at list price, Airbus said, as it announced that New Delhi-based travel company InterGlobe Enterprises Ltd. and Indian businessman Rakesh Gangwal were teaming up to start the new low-cost domestic carrier.


Rakesh Gangwal ... ??? Har vi ikke hoert det navnet foer??











Quote:

Gangwal previously has worked as a senior executive for United Airlines, Air France and US Airways.

Oh yeah, han ja .... kompis av Steven Wolfe og en av gutta som loppet USAirways for millioner av dollar foer de stakk!



Quote:

"IndiGo is the result of extensive analysis and planning by very experienced airline executives, and we're convinced it will be a successful new player," Airbus CEO Noel Forgeard said.

Blblblblblblblblbl ....... :mol


.. og Seattle Times har foelgende kommentar:



Quote:

But Boeing's chief sales executive for India, Dinesh Keskar, questioned the seriousness of the Airbus deals from his part of the world.

All Indian airlines together now have a combined fleet of 165 airliners, Keskar said. And even at that number, the Indian airport infrastructure is strained to accommodate them and there is a big shortage of pilots, he said.

"It's unrealistic for any one entity to fly in India with 100 airplanes," he said. "Where are you going to park them?"

Keskar said that his team had also negotiated with IndiGo, but had refused to sell them so many airplanes in one purchase.

"We told them it didn't make sense for an airline that hadn't flown one flight yet," he said. "We don't think this is realistic."

Another barrier, Keskar said, is that all aircraft purchases in India have to be approved by the government. Keskar said the government would likely withhold approval that would strain the nation's aviation infrastructure.

plane-spotter 17-06-2005 15:52

Re: IndiGo Airlines
 
Med mye over 1 milliard mennesker i landet tror jeg nok det er like mange som kan reise med fly på ferie der som i f.eks Storbritannia. som ikke har over 100 millioner inbyggere engang.

Inda har foresten en meget stor middelklasse, saken er at når man er fattig , så er man det og;)

Trety 17-06-2005 16:01

Re: IndiGo Airlines
 
Hvis vi ser på litt i lengre perspektiv på det, vil nok India som marked øke enormt. Om den ekspansjonen som skjer nå er ei boble har jeg ingen bakgrunn for å mene noe særlig om, men faktum er at velstandsøkningen i India skyter fart nå, og disse flyene (tenker da også på Kingfisher) kommer om noen år og da kan det være greit å være klare?
Men flyplassene blir helt klart et problem, men de har jo litt tid til å bygge ut - hvis de begynner nå.

EB 17-06-2005 16:04

Re: IndiGo Airlines
 
Tipper at avisene i Syd-Frankrike er av en annen oppfatning enn avisen som kommer ut i "bakgården" til Boeing...

Savipix 17-06-2005 18:28

Re: IndiGo Airlines
 
Quote:

Originally posted by EB
Tipper at avisene i Syd-Frankrike er av en annen oppfatning enn avisen som kommer ut i "bakgården" til Boeing...

Det kan man gott saega... Kom oever Tolouse lokaltidning igaar och daer var det mycket pro Airbus och anti Boeing


EB 18-06-2005 09:27

Re: IndiGo Airlines
 
Går nok en stund før avisene til MOW og DC-8-63 skriver positivt om Airbus...

CK 18-06-2005 12:23

Re: IndiGo Airlines
 
India tar helt av om dagen! Det vi ser i dag er den andre bølgen av deregulering (Jet Airways og Sahara er vel de eneste overlevende av den første bølgen med deregulering), og mange vil nok falle fra denne gangen også. Det er ingen tvil om at det indiske markedet trolig vil eksplodere - selv om det er 1 milliard innbyggere i landet, er det store flertallet det vi vil kalle fattige, som bor på landsbygda, men det er i India en sterkt økende middelklasse, som både er lei av å ta tog (mer enn én million mennesker reiser med tog HVER DAG i India) og som ønsker å dra utenlands. Mange indiske fremmedarbeidere jobber i Midt-Østen (EK skal sette inn sine 600-seters A380 på rutene til India og Pakistan), og i Europa og USA finnes en stor, og stadig mere kjøpekraftig, befolkning av indisk opprinnelse. Selskapet bar Kingfisher er et av de aller største bryggeri/spritprodusentene i verden, med veldig dype lummer og en sjfe som ser på seg selv som Indias Richard Branson. Med så mange nye selskaper som dukker opp i India, tror jeg Kingfisher satser på "get big quick"-formelen, for dermed å bli en av de få som vil overleve. Indiske flyselskaper har et kostnadsnivå vi i Europa kan drømme om, og den eneste grunnen til at Indian Airlines og Air India ikke er verdens største flyselskaper i dag er indiske myndigheters kvelende regulering av Indias luftfart gjennom fem tiår.

Dette siste prosjeket virker litt villt, men jeg har stor tro på at et - eller flere - av verdens ti største flyselskaper er indiske om fem år!

Farmer 18-06-2005 19:53

Re: IndiGo Airlines
 
Jeg har også tro på at India kommer til å bli et av de virkelig betydningsfulle land i verden ganske så raskt. De har i dag en middelklasse på over 150 mill. med kjøpekraft innenlands i India på linje med EU borgere. Dette er i dag knapt 15 % av befolkningen og prognoser sier at 30% av befolkningen vil få en slik kjøpekraft om 10-15 år.
Dette er verdens største demokratiske stat, som er selvforsynt på stadig flere områder, har et bra utdanningssystem, fortsatt billig innlandsk arbeidskraft og ikke minst er de et land hvor engelsk er meget utbredt med sitt særegne tonefall dog ...

Se forøvrig denne artikkelen dagens Aftenposten : HER

Har vært i India flere ganger og det er et samfunn som imponerer meg like mye hver gang! Det skal ikke mange prosentene av deres stadig voksende middelklasse til for å fylle et stort antall fly. Med tanke på hvor stor trafikk vi har i lille Norge med knapt 4,5 mill innbyggere og med 65stk 737, 29 Dash8 , 6 F50 samt flere mindre fly så ser man jo potensialet for mange fly i India i nær framtid.

CK 23-06-2005 08:38

Re: IndiGo Airlines
 
mere her:

Indigo Airlines To Launch Flights In India

NEW DELHI, June 23 Asia Pulse - After placing one of the world's largest orders for 100 aircraft, start-up low-fare carrier IndiGo Airlines has said it will launch domestic services this winter and have a fleet of eight planes by 2006.

"We will be airborne between this November and February next year ... we will launch our first flight in a few weeks after we get the delivery of our first aircraft. Internally, we will be ready to fly much beforehand," Rahul Bhatia, co-owner of the airline, told PTI in an interview here.

IndiGo Enterprises recently stunned the world by placing one of the largest firm orders for 100 A-320 aircraft with European manufacturer Airbus Industrie, with a list price of over $US6 billion at the Paris Air Show.

Asked whether they would lease planes to start their operations, he said there could be a "bridging arrangement" with a lessor to provide them with the aircraft in case of delay in delivery of their own planes.

"However, we would prefer to fly our own aircraft", Bhatia, Managing Director of travel firm InterGlobe Enterprise who owns the airline company along with top aviation expert Rakesh Gangwal, said.

IndiGo, which received its No Objection Certificate (NOC) from the government to launch scheduled services last April, would get eight aircraft by the end of 2006, nine more in 2007 and induct one each every month after that, he said.

ASIA PULSE


Isbamse 23-06-2005 13:01

Re: IndiGo Airlines
 
Quote:

Originally posted by LN-MOW
Quote:

"IndiGo is the result of extensive analysis and planning by very experienced airline executives, and we're convinced it will be a successful new player," Airbus CEO Noel Forgeard said.

Lang erfaring i å raske til seg penger, ja....

The Ticketor 23-06-2005 13:07

Re: IndiGo Airlines
 
Har jeg drømt, eller leste jeg at Kingfisher hadde bestillt A380?

Trety 23-06-2005 13:24

Re: IndiGo Airlines
 
Quote:

Originally posted by The Ticketor
Har jeg drømt, eller leste jeg at Kingfisher hadde bestillt A380?
Neida, du har vært våken: :)
http://events.airbus.com/a380/events/lebourget2005/articledetail.aspx?artid=450
http://events.airbus.com/A380/Images/MME/3126.JPG

dc-8-63 23-06-2005 22:29

Re: IndiGo Airlines
 
Quote:

Originally posted by EB
Går nok en stund før avisene til MOW og DC-8-63 skriver positivt om Airbus...
Helt feil...avisen min NYT skriver ofte positivt om Airbus. Thomas Friedman er ikke skeptisk til hva India vil faa til i aarene som kommer, og han tilbringer mye tid i nettopp India....

Someone 24-05-2019 06:22

Re: IndiGo Airlines
 
Gammel tråd, men litt interessant å merke seg men Indigo har nå gått fra ingenting i 2006 da de startet opp, til å april 2019 ha en markedsandel på indisk innenriks på 49,9%. Riktignok god hjulpet av Jet konkursen da de "bare" hadde 42,5% tilbake i januar 2019

Nona 24-05-2019 17:18

Re: IndiGo Airlines
 
Men nå ser det ut til, å go mot slutten for hele Indigo.

Someone 24-05-2019 17:31

Re: IndiGo Airlines
 
Quote:

Originally Posted by Nona (Post 1167348)
Men nå ser det ut til, å go mot slutten for hele Indigo.



Nei, det relativt langt fra sannheten. De sliter dog med at eierne krangler om de skal gå for widebodies eller ikke. Og veksten gjør at de mangler piloter

Someone 10-07-2019 21:36

Re: IndiGo Airlines
 
Eierne krangler åpentlyst om veien videre

https://www.flightglobal.com/news/ar...public-459568/

Quote:

An acrimonious dispute between leading shareholders of Indian low-cost carrier IndiGo has gone public, hammering the company's shares.

Someone 28-11-2019 07:31

Re: IndiGo Airlines
 
Som den andre indiske LCCen etter Spicejet, har IndiGo nå blitt med i IATA

https://www.flightglobal.com/news/ar...member-462579/

Quote:

IndiGo has received its IATA membership certificate, becoming the fourth Indian airline and the second low-cost operator from the country to join the association.

Someone 12-01-2021 20:54

Re: IndiGo Airlines
 
IndiGo tok i dag levering av sin 30. A321neo, og legg til 120. A320neo alt i flåten, blir de dermed det første selskapet som har 150 stykk NEO i flåten

I tillegg har de noen og 70 A320ceo i flåten, som jo delvis er på vei ut, samt 25 ATR maskiner

Someone 24-02-2022 17:09

Re: IndiGo Airlines
 
Da har eierene av IndiGo, om ikke blitt enige, så trekker han ene seg fra styret og planlegger selge seg ut

https://www.ch-aviation.com/portal/n...d-to-cut-stake

Quote:

IndiGo Airlines (6E, Delhi Int'l) shareholder and co-founder Rakesh Gangwal has resigned from the board of parent InterGlobe Enterprises and plans to gradually downsize his stake over the next five years, InterGlobe said in a filing to the National Stock Exchange of India.
Ellers har jo selskapet over 270 fly i flåten nå, så det som står i noen av artiklene i første posten her, har de greit motbevist


All times are GMT +2. The time now is 21:12.


Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.