![]() |
Utvidet samarbeid mellom Lufthansa og Swiss
Ta en titt på disse to bildene jeg tok av to Star Alliance-bemalte Fokker 100 på Zürich-Kloten for noen uker siden
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/8...ons/D-AFKA.jpg http://www.plane-spotter.com/Jpegs/8...ons/D-AFKB.jpg På en av dem kunne man lese teksten: Quote:
Er det noen flere slike samarbeid i Star Alliance-sammenheng? |
Re: Utvidet samarbeid mellom Lufthansa og Swiss
Det forundrer meg egentlig at ikke Lufthansen drar mer synergier ut av sitt eierskap av bl.a. Swiss og Austrian. Da jeg nettopp var i Bangkok var det 3 forskjellige transittskranker for de 3 selskapene. Bemannet av 2 lufthansen, 1 austrian og 1 swiss person. Hvorfor har de ikke en felles handling der?
Også flere andre steder bruker de ulike handling selskaper. Bare se på OSL. Swiss bruker Menzies mens Lufthansen SGS. Hva Austrian bruker, vet jeg ikke. Når skal de egentlig starte å dra ut noen synergier og felles avtaler rundt forbi? BF:cool2 |
Re: Utvidet samarbeid mellom Lufthansa og Swiss
Det vil vel ta sin tid å samkjøre disse tjenestene, og det blir flere og flere i familien som Lufthansa Italia,
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/8...ons/G-MIDL.jpg http://www.plane-spotter.com/Jpegs/8...ons/OO-DWJ.jpg http://www.plane-spotter.com/Jpegs/8...ons/I-ADJM.jpg http://www.plane-spotter.com/Jpegs/8...ons/D-ADHR.jpg Augsburg Airways flyr for Lufthansa Regional http://www.plane-spotter.com/Jpegs/8...ons/D-ACKF.jpg CityLine flyr også for Lufthansa Regional http://www.plane-spotter.com/Jpegs/8...ons/D-ACRF.jpg Eurowings også |
Re: Utvidet samarbeid mellom Lufthansa og Swiss
Contact Air for SWISS er bare en wet-lease. Pga mangel av piloter for Avro 100 må Swiss wet-lease 2 Fokker 100s ur 4 Contact Air's (ZRH-WAW, ZRH-VCE og overnatt ZRH-STR) samt 3 Fokker 100s ur 4 Helvetic's (ZRH-BUD, ZRH-PRG, ZRH-BHX), sjelden kan man treffe også Edelweiss A320 nånstans.
Contact sine Fokker baseres i STR, 2 flyr hver dag for SWISS, andre flyr for LH. |
Re: Utvidet samarbeid mellom Lufthansa og Swiss
Jeg fløy Zurich-Geneva forrige uke og ble ganske overrasket over å sette meg i en Lufthansa 737-500. Dette var jo booket som en Swiss flight (LX), og det ble nøye opplyst før avgang at dette var en "special Lufthansa flight on behalf of Swiss". Flighten ble forsinket 30 min pga at man måtte ha en tekniker som LX ikke hadde (Swiss har ikke B737).
Ombord ble det kjørt standard LH service, noe som er kjærkomment da jeg satt i C og dermed ble garantert blokkert midtsete. Dette har ikke LX i innenriks C. Maten var også bedre, det ble servert ett brett med vanlig LH C kald mat med drikke, i motsetning til den sandwichen jeg har fått i hånden på LX. LH crew også naturligvis, som faktisk annonserte på fransk også. Kanskje et krav for å fly på GVA. I alle tilfeller er dette vanligvis en 30 min flight og det er stort sett ikke tid til mye annet enn å hive i seg en liten matbit og et glass vin. |
Re: Utvidet samarbeid mellom Lufthansa og Swiss
Quote:
Men som sagt skjer det ting og det med å bruke samme personal på utestasjoner er noe av det. Austrian bruker vel SGS på OSL. Får se om EU og Lufthansa kommer til enighet ang. kjøpet av Austrian. |
Re: Utvidet samarbeid mellom Lufthansa og Swiss
Litt OT men, ikke helt. Stemmer det at Swiss mangler Avro kapasitet, enten i form av piloter eller fly?
|
Re: Utvidet samarbeid mellom Lufthansa og Swiss
Ser ikke ut som om det blir så mange flere piloter hos Swiss European på en stund iallefall, siden de stoppet opptak av "ready entry piloter" for en ukes tid siden.
|
Re: Utvidet samarbeid mellom Lufthansa og Swiss
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 17:27. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.