Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Flyforum (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Norwegian flytter fra Stansted til Gatwick (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=41604)

BU595 03-02-2009 01:39

Norwegian flytter fra Stansted til Gatwick

Og øker antallet frekvenser fra OSL.

Fra 29. mars bytter Norwegian flyplass i London. Selskapet forlater lavprisflyplassen Stansted og flytter hele sin operasjon til den mer sentrale og internasjonale lufthavnen Gatwick. Samtidig øker selskapet rutenettet med nok en daglig flyvning fra Oslo.

Mer her http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle2902544.ece

imm 03-02-2009 03:54

Re: Norwegian flytter fra Stansted til Gatwick

Det var veldig bra!
Gatwick er en bra flyplass, og har et omfattende rutenett ut i den store verden. For meg betyr det at jeg slipper å overnatte i London når vi skal til Barbados. :nor

Tommy777 03-02-2009 04:30

Var ikke DY paa Galtevik tidligere?

Martin 03-02-2009 04:35

Quote:

Originally Posted by Tommy777 (Post 345757)
Var ikke DY paa Galtevik tidligere?

De er der fortsatt.. Direkteruter til BGO, SVG, AAL og CPH, mens STN tar seg av rutene til OSL, TRD og TOS.. De har vel også flydd OSL-LGW tidligere..

Tommy777 03-02-2009 04:38

Burde vel vaere nok plass paa Galtevik naa som flere selskaper har fortlatt flyplassen og flyttet til LHR

EB 03-02-2009 06:45

Topp! Det var dette som skulle få imm til å kutte navlestrengen til Ryanair...og med på lasset kommer det nok også en del forretningsreisende.

MountainDew 03-02-2009 08:01

Så bra! Snakket om dette på jobben i går og i dag ble det en realitet :)

MartinL 03-02-2009 08:43

Glimrende!

Savipix 03-02-2009 08:57

Detta blir bra för DY!

LN-KGL 03-02-2009 09:00

Og plutselig var Norwegian 15 minutter nærmere byen (Stansted Express er en ekspress) og Victoria Station ligger mye bedre til i forhold til Transport of London sitt nettverk. Den eneste bakdelen jeg ser er at nå blir IWM på Duxford mye lenger bort.

jb1 03-02-2009 09:02

Enig, dette er svært bra. Jeg tror at dette bil bety at vi etterhvert ser en ny aktør på OSL-LON på OSL-STN, som satser på fritidsreisende, men det vil nok ta en stund.

Someone 03-02-2009 09:03

Quote:

Originally Posted by jb1 (Post 345818)
Enig, dette er svært bra. Jeg tror at dette bil bety at vi etterhvert ser en ny aktør på OSL-LON på OSL-STN, som satser på fritidsreisende, men det vil nok ta en stund.

Per dags dato er vel OSL-LON ganske så mettet, så tror nok også en eventuelt ny aktør STN-OSL først vil bli om en stund. Men er det andre kandidater enn Easy her?

Uansett en fornuftig beslutning av DY som jeg tror vil forbedre tilbudet deres

Hickok 03-02-2009 09:07

FR flyr jo fortsatt TRF-STN så vidt jeg vet, så det burde vel dekke opp behovet for de som skal umiddelbart nord for STN.

SQ321 03-02-2009 09:10

Plutselig ble det litt enklere å fly VS til noen desitnasjoner også.

MD11 03-02-2009 09:11

Blir spennende og se om TOS og TRD også blir sendt til LGW.

LN-KGL 03-02-2009 09:16

Quote:

Originally Posted by jb1 (Post 345818)
Jeg tror at dette bil bety at vi etterhvert ser en ny aktør på OSL-LON på OSL-STN, som satser på fritidsreisende, men det vil nok ta en stund.

Tror ikke vi vil se Ryanair på OSL annet enn ved stengning av Torp ved tåke. easyJets tilbud fra STN er relativt begrenset, men vil ikke se bort fra easyJet fra London-Luton kan være noen for fremtiden (for å dekke London nord). DY overgang til Gatwick er defakto også en blokkering av easyJet inn på OSL derfra, og så får de gode videreflightene fra easyJet derfra som bonus. En tredje fordel for Norwegian er de da også vil om litt slippe BAAs klamme hånd (Gatwick skal selges ut av BAA).

VoiceCom 03-02-2009 10:39

Søren! Reiser en del til et søsterfirma nord for Cambridge og da har Stansted vært glimrende. Må kanskje ty til Ryanair nå - skrekk og gru...

Blubird 03-02-2009 10:40

Meget bra! Med ett ble det brått enklere tilgang til en rekke intercont's.

O_K_ 03-02-2009 10:44

Helt enig, har vært noen turer i Cambridge, og det er så utrolig lett tilgjengelig fra Stansted. Kjempeomvei å måtte komme seg rundt eller gjennom London.

sukram 03-02-2009 10:51

Quote:

Originally Posted by MD11 (Post 345826)
Blir spennende og se om TOS og TRD også blir sendt til LGW.

"Følgende Norwegian-ruter går fra 29. mars til Gatwick: Oslo, Stavanger, Bergen, Tromsø og København. Fra Trondheim vil flyene inntil videre fortsatt gå til Stansted" -Aftenposten

TOS-ruta flyttes tydeligvis samtidig. Går ut i fra at de forsøker å få flyttet TRD-ruta så fort som mulig.

All times are GMT +2. The time now is 18:38.

Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.