![]() |
SAS gjenninnfører gjennomsjekking av bagasje for separate billetter
SAS har tatt til fornuften og vil igjen begynne å tillate og sjekke inn bagasje hele veien selv om man har separate billetter eller reiser med andre flyselskaper. Kravene er at SAS har interlining med det andre selskapet og at man følger minimum connection time reglene
Fra SAS Quote:
|
Re: SAS gjenninnfører gjennomsjekking av bagasje for separate billetter
Rätta mig kollegor men detta har vi väl gjort minst sedan jag började på SGS?
|
Det er ikke nytt. Det har vært prosedyre hele tiden. Mulig det har vært publisert av SAS annerledes utad.
|
Denne servicen har jeg fått flere ganger tidligere. Så er dette egentlig noe nytt?
BF:cool2 |
Quote:
Det vil så være perfect hvis på SAS hjemmesiden kunne se hvem SAS har interline agreement med. Nørder ved måske at der ikke er en SK/DY agreement, men det ved fru hansen ikke! |
Quote:
Dvs man har gjort det, selv om man ikke har skullet:p |
Tror det har variert fra person til person. Jeg ville gjort det uten å blunke - typen som sist sjekket inn min søster til USA med en separat tkt på siste leg i USA, ville ikke.
|
Dette står fremdeles på sas.no sine sider da...
Quote:
E! |
Quote:
|
Gammelt nytt :)
Så lenge interlining og minimum connection tid ok er det ikke noe problem. .....her har SAS vært "fornuftige" i mange år allerede :lol: |
Ser ikke noe problem med det som står på hjemmesidene, det omtaler jo bare hva kunden må ta høyde for ved forsinkelser og hvilket ansvar SAS har. Står da ikke noe der om at bag ikke på noen måte kan sjekkes gjennomgående.
|
Bra at de informerer om dette - og at de heller ikke tar betalt for denne servicen selv om ikke alle bruker`n.
|
Bra!
SAS må fokusere på styrkene sine - i stedet for å tilpasse seg etter lavprisselskapene... Alle er tjent med alternativer. |
Er det noen som vet hvem SAS har interline avtale med? Er det de samme som widerøe, eller har SAS en mer begrenset avtale? Jeg mener å huske at Widerøe hadde avtale med nesten "alle". Selv skal jeg fly med SAS/Finnair kombo nå, og har vel ikke de helt store forhåpningene, men med 3 timer i OSL så går det nok greit.
|
Hvordon tolkes "en forsinkelse flyselskapet ikke kunne unngå"? Når har jeg krav på å bli booket om selv om jeg reiser på to separate bestillinger?
|
Quote:
|
Quote:
-A |
Quote:
|
AY og SK har vel interlinet omtrent så lenge som interlining har eksistert.
|
Quote:
SAS har på lik linje med Widerøe interlineavtaler med nesten "alle". Avtalene dekker rundt 100 selskaper på verdensbasis, så en SK/AY kombo skal ikke være noe problem. |
All times are GMT +2. The time now is 17:32. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.