![]() |
Skal gjennom Heathrow Terminal 5 for første gang
Hei
Jeg har ikke benyttet British Airways mye de siste årene men nå som jeg må fra Aberdeen til Geneve ser det ut som om BA er beste alternativ. Jeg kommer til å fly...eh...er det Euro club det heter? Jeg tror iallefall at det skal gi meg tilgang til loungen(e) på Terminal 5. Noen som har vært via terminalen og har noen tips? Hvordan er loungene? |
Re: Skal gjennom Heathrow Terminal 5 for første gang
Har vært på terminal 5 tre ganger, men aldri loungene. T5 er et gigantisk kjøpesenter, så ikke glem tiden i alle butikkene, ellers så mister du fort flyet.;) En flott flyplass er LHR, og like bra er det å reise med BA: God tur.
|
To lounger, nord og sør. Fra lounge nord er det hvertfall strålende utsikt til rullebanen:
http://forum.scanair.no/showpost.php...05&postcount=3 |
Loungene er meget bra. Som nevnt fantastisk utsikt til rullebanen fra lounge north. Ellers er T5 en fin terminal, og meget oversiktlig til tross for størrelsen.
En mengde butikker av det mer eksklusive slaget, og et stort utvalg av spisesteder, men dette trenger du jo ikke når du har lounge tilgang. |
T5 er fin den, noter at du skal gjennom security selv når du er i transit. Se opp for båndet til X-ray. ;-)
God tur! |
5 Attachment(s)
Ja, loungen her er flott det må jeg bare innrømme. Og jeg er vel ikke i en av de bedre loungene ettersom det er snakk om Club nivå. Men her er det er flott business senter med masse PC som er koblet til nett, man har gratis trådløst nett, masse god mat, 6 forskjellige rødviner å velge mellom osv. Jeg har lagt ved noen bilder som jeg nettopp tok herfra loungen :-)
|
Så fin ut den loungen der...
Hyggelig med bilder derfra, tar gjerne i mot fler ;) |
3 Attachment(s)
et par til :-)
|
Er det sør eller nord du er i ??
|
Hei
Jeg mener at det er loungen i sør jeg sitter i nå :-) |
OK - har bare vært i nord selv. Sikkert samme service, man litt forskjellig layout tipper jeg. Have fun :cheers:
|
så det antas bare med en gang at jeg sitter her og pimper? OK, jeg får vel bryte samme å tilstå at det stemmer :-) Sitter å koser meg med litt rødvin mens jeg er online og chatter med venner og bekjente. Det er ganske utrolig hvordan det har blitt etterhvert når man kan være online konstant :-)
|
*tenke tenke*
Har vært i begge, og husker jeg ikke helt feil, er den i sør den største.. Det er den som bl.a. ligger i samme "kompleks" som First Lounge og Concorde Room, også må man først ned en rulletrapp, og så opp to nye når man kommer gjennom Security.. Uansett, flotte lounger.. De er (nesten) hele grunnen til at jeg bl.a. flyr via LHR når jeg skal til DUB i februar |
Quote:
|
Om jeg skal shoppe så har jeg andre steder å dra. Flyplasser er til for å vente på fly og å se på fly. Dessverre er det ikke så mange av de som bygger dem som har forstått det. På enkelte flyplasser er det utrolig vanskelig å i det hele tatt få øye på et fly, før man plutselig sitter inni et.
|
Quote:
|
For oss vanlig dødlige som ikke flyr c-klasse og må menge oss med almuen:
finnes der røykerom i T5:cry: |
Niks røykerom i T5 desverre. Og det hjelper desverre heller ikke å reise i C eller F når det gjelder den biten. Så de udødelige lider samme skjebne
|
Quote:
uff, må eg finna et selskap så flyr fra T3 da? Der var der iallefall røylerom for en stund tilbake. Jaja:angry: |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 10:40. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.