![]() |
Nyheter fra Manchester
Da var MAN i gang med å sette sammen Zulu Kilo (Trident 3B G-AWZK). De første løftene ble foretatt i går.
http://www.ringwayreports.co.uk/G-AWZK_DN_150107.jpg 10. januar i år inngikk Manchester Airport PLC en avtale med Simulation - TERS Ltd om i samarbeid med Trident Preservation Society om å sette sammen igjen G-AWZK og gjøre den klar til å kunne stilles ut i Aviation Viewing Park. Zulu Kilo vil da bli det femte flyet som er helt eller delvis bevart på dette området - fra tidligere finnes G-BOAC (BA Concorde-n), G-IRJX (Avro RJX-100 prototyp), XD624 (RAF Vampire T.11) og G-DMCA (Monarch Douglas DC-10-30 - fremre del av flykroppen og innredet som konferanserom). Det gikk ikke mange dager fra kontrakten var inngått til arbeidet startet, så på vårparten vil Zulu Kilo forhåpentlig bli åpnet for publikum - og ende en grunn for en ny MANtour. Hvis dere vil følge med i utviklingen på arbeidet, kan følgende websider anbefales: http://www.zulukilo.org.uk/ Discussion Area for G-AWZK http://www.ringwayreports.co.uk/G-AWZK.htm http://www.shockcone.co.uk/hs121/zkcmini.jpg |
Re: Nyheter fra Manchester
Appropo MAN.. Tips til hotell man kan bo på? utover SAS hotellet altså :)
|
Re: Nyheter fra Manchester
http://www.travelodge.co.uk/find_a_h...chesterAirport
Nytt og billig - vanligvis £51 pr natt, men har tilbud helt ned i £26 hvis du bestiller noen måneder frem på Internet. |
Re: Nyheter fra Manchester
Det er godt å se at i alle fall noen av flyene fra BAs nedlagte samling blir tatt vare på.
I siste FlyPast er det forresten en fin artikkel som KGL gjorde meg oppmerksom på om restaureringen og hjemflyvningen av Qantas første 707. I artikkelen finnes også noe som kan oppfattes som et bittelite spark til BA for å la være å ta vare på historien sin. Så når skal vi hente SAS DC-9-21 i USA? :-D |
Re: Nyheter fra Manchester
Travelodge ligger i gangavstand fra Aviation Viewing Park. Hvis du bestiller på nettet får du billig overnatting. Mat kan du ordne på The Romper :D
|
Re: Nyheter fra Manchester
Jeg henger meg på denne, eller det vil si det er for sent nå. Men hotell i Manchester sentrum. Ble til slutt Thistle Manchester. Men har sett litt i ettertid på en del kommentarer fra gjester på tripadvisor.com o.l. og er blitt noe skrekkslagen :( over det de sier. Lurer jo nærmest på om jeg kommer levende ut igjen. :angry:
Men det gjelder en del andre hoteller i sentrum der også ser jeg. Marriott Albert and Victoria får skryt og virker kjempefint (og hadde godt tilbud), men: Det lå for langt utenfor bykjernen. Noen som kjenner til Thistle Manchester? Har jo erfaring fra Thistle i London og det var i hvert fall ikke noe å si på romstørrelsen. Det ser derimot ut å være et problem i f t Manchester- hotellet. |
Re: Nyheter fra Manchester
Quote:
|
Re: Nyheter fra Manchester
Quote:
Vi har jo til og med egen pilot til å ferje den hjem! Plassering utenfor det gamle tårnet på FBU :clap |
Re: Nyheter fra Manchester
Og om ikke lenge står Zulu Kilo på egne "bein" - her er et bilde fra 18. januar
http://i136.photobucket.com/albums/q...2/PICT0020.jpg Er det noen som tilfeldigvis sitter på bilder av G-AWZK? Ser Magnar Martinsen har et bilde av G-AWZL fra FBU (publisert på A.net) og RolfL har et bilde av G-AWZO også fra FBU (publisert som ukens bilde for uke 44 i 2003 på Scanair.no). |
Re: Nyheter fra Manchester
http://i136.photobucket.com/albums/q...l2312/fwfw.jpg
Nå er de nesten ferdig med monteringen av både vinger og understell og førstkommende tirsdag vil den bli senket ned på egne "ben" igjen. I slutten av neste uke vil man starte med å montere de fire motorene og hale. Ja, jeg vet at TRIdent er vanligvis sett på som et tre-motors-fly. -3B-utgaven som er siste utgave ble forlenget med rundt 5 meter og 5 tonn lagt til MTOW. For å få dette opp i luften måtte man finne en løsning siden man ikke kunne få ut mer kraft av de tre RR Spey som var i Mk512 (11960lbs/53,2 kN). Løsningen ble å installere en liten jetmotor i halen til bruk bare ved take-offs, og da falt man ned på RR RB162-86 (5250lbs - 23,4 kN). Totalt gav dette 41130lbs/183kN skyvekraft for 70730 kg MTOW inkludert 180 passasjerer. Til sammenligning 737-400 HGW har totalt 209kN for å få 68 tonn av bakken, men dette flyet er av en annen generasjon (siste Trident var ute av BA's tjeneste i 1986, forøvrig samme å som den første 737-400 fløy). |
Re: Nyheter fra Manchester
|
Re: Nyheter fra Manchester
Mmmmm en lekker dame dette....
I går var jeg faktisk innom en spill-butikk på Liertopppen, og de hadde en add-on til Flight Simulator 2004 som jeg kjøpte som er nettopp Trident'en i mange ulike versjoner, deriblant denne maskinen de setter sammen her... :clap Selv på Flightsim er flyet lekkert, herlig lyd fra RR Spey'ene, og den soter som bare det :) :colgate: |
Re: Nyheter fra Manchester
På siste dag av januar så begynner zulu-kilo-damen å se riktig bra ut
http://i136.photobucket.com/albums/q...2/PICT0022.jpg Og i den skarpe enden ser det riktig koselig ut http://www.shockcone.co.uk/forums/man-avp/zk_16.jpg Kabinen ser også bare ut http://www.shockcone.co.uk/forums/man-avp/zk_9.jpg Utstillingsdelen i kabinen ser også ut til fylles opp http://www.shockcone.co.uk/forums/man-avp/zk_11.jpg |
Re: Nyheter fra Manchester
|
Re: Nyheter fra Manchester
Og da skal den være ferdig:
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3348565/ |
Re: Nyheter fra Manchester
Quote:
Har du leiebil er det lett å ta seg fram til både Birmingham og Coventry om du ønsker å besøke disse plassene og. Vi i Sola gjengen bruker å bo i Warwick når vi er der over på spottertur eller flystevner. Fin by med godt øl og greie spiseplasser. Anbefaler denne byen fremfor Manchester. |
Re: Nyheter fra Manchester
Det er også en mengde andre kjente kjedehoteller rundt MAN, men de fleste ligger i det samme prisleiet som Radisson SAS unntatt et - det nye Travelodge hotellet. Dette hotellet er i gangavstand til Aviation Viewing Park (ca 1 km å gå), og hotellet blir testet av fire forumister i slutten av denne måneden. Du skal få vite hvordan hotellet var LCH78 etter vi har kommet tilbake.
En liten korreksjon til OJBs bidrag - den sydlige rullebanen er stengt mellom kl. 12 og 15, og i dette tidsrommet blir det relativt stor avstand til flyene som bruker den nordlige rullebanen. Et godt alternativ rundt midt på dagen er Moss Lane, der har man sola i ryggen til man kan flytte seg ned til AVP igjen. Den ultimate beskrivelse av MAN finnes her: http://www.plane-spotter.com/Airport...Manchester.htm Et godt alternativt sted for en base under et opphold i Nordvest-England er Chester, bare spør Håkon Søreide - spesielt tapasen er god i byen, men pass dere for noen av de eldre damene på enkelte puber ;) |
Re: Nyheter fra Manchester
Quote:
|
Re: Nyheter fra Manchester
Quote:
|
Re: Nyheter fra Manchester
1 Attachment(s)
Foruten Radisson SAS så er Crowne Plaza og Hilton representert med hoteller rundt terminalene, men jeg tror bare er Crowne Plaza for kan skilte med meget begrenset innsyn fra rommene til rullebanen av de to sistnevnte. Mellom hotellet og rullebanen ligger av hav av parkeringsplasser, høye gjerder, cateringsområdet og en jordvoll. Når det gjelder Robinsons Airport Hotel, så er det bare en pub med noe få lugubre rom som vender vekk fra rullebanen. På Sørsiden av søre rullebane ligger det en Holiday Inn sak, men siden den ligger nede på nivå med River Bollin så er hotellet ikke noe for sengspottere.
Her er en oversikt fra Google over hoteller ved MAN: http://maps.google.co.uk/maps?hl=no&...Manchester,+UK Eneste sengspotterlokasjon ved MAN er og blir i øverste etasje her: |
All times are GMT +2. The time now is 01:42. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.