![]() |
Norwegians rutekart
Da jeg nettopp så en annonse for Norwegian på dagbladet.no, slo det meg at norgeskartet de bruker ikke stemmer med virkeligheten. Dette er kanskje ikke verdens undergang, men jeg synes det er verdt å trekke frem likevel.
sjekk rutekartet her Forholdet mellom nord- og sør-norge er feil. Nord-norge er forminsket. Byene i nord er derfor feilplassert, og en kan se at Tromsø nå plutselig ligger i Lofoten. Kartet de bruker på annonsen er enda verre, men jeg får ikke til å linke det hit. |
Re: Norwegians rutekart
Det er vel for å få med alle strekene i Polen? For øvrig er jo den største feilen at AES ikke er på kartet.
|
Å? Flyg Norwegian til Ålesund då?
|
Jiiiz...
Pirkvik....^_^ |
AirbusTero ønsker kanskje DY til AES.. ikke vet jeg, men de flyr ihvertfall ikke dit.
Folk flest driter vel i om Tromsø ligger i Lofoten på kartet, bare DY flyr til riktig sted? |
Quote:
|
Har jeg heller ikke påstått.. :D
|
Dagens I-lands problem.......
|
Hva hadde you boys fra Oslo sagt om man hadde plassert Oslo i Fredrikstad....?:wink
Det er nå ikke så vanskelig å kvalitetskontrollere slike ting, men kanskje DY sine markedsfolk ikke er så stø i geografi. |
jeg hadde rett og slett ikke brydd meg mindre. Sorry! Jeg har dessuten svært vondt for å se at en stakkars reisende som bestiller flybilletten sin på Norwegian ender opp i Bødø fordi Tromsø står feil på kartet.... Jo klart det kan bli perfekt og bedre, men dette synes jeg blir flisespikking.
|
Kartet ser riktig ut, så hvis tegneren hadde dratt streken med EVE og TOS tre mm lengre NØ ville disse havnet der de skulle være.
|
Quote:
|
Quote:
På den annen side, blir det kortere til feltområdet mitt og mye spennende tektonikk om Tromsø flyttes til Lofoten... |
Klarer heller ikke å se at dette er så galt... Synes elelrs at DY er meget proffe på det visuelle...:clap
|
Quote:
Det var kanskje et større problem når Northport mente :lol: oslo lå i vestfold??? |
Det var da voldsomt til småsure reaksjoner. Det er jo ingen her som har sagt at dette er noe stort problem. Jeg syntes bare det var moro å trekke frem at kartet ikke stemmer overens med virkeligheten(Det er også proporsjonsmessige feil mellom sør og nord). Jeg har ikke lagt merke til det før i dag, og tviler på at det er så mange andre som har det.
|
Det de BURDE ha gjort, er å kontakte vår venn LN-KGL og kjøpt hele karttjenesten av han, for hans kart er BEST!
:D |
Quote:
|
Quote:
|
Sjekker dere kartet i Norwegian-magasinet vil dere finne noen feil!
|
All times are GMT +2. The time now is 18:12. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.