![]() |
Mer enn tre fargeskjema?
Noen som kommer på flytyper som har hatt mer enn tre forskjellige offisielle fargeskjema i ett og samme flyselskap? Eksempel: Widerøe DHC-8 og SAS DC-9. Diverse hybridskjemaer, innleie o.l. teller ikke.
Spør for en venn. |
Re: Mer enn tre fargeskjema?
United og Delta har vel maskiner som har hatt minst 4 forskjellige farger?
|
Re: Mer enn tre fargeskjema?
Vet ikke hva du tenker om Braathens (SAFE). De fikk jo nytt design med stiliserte vingen på halen i 1997. Etter relativt kort tid ble den blå halen med vingen byttet ut med norske flagget. Hvis vi regner dette som to forskjellige fargeskjema har vel diverse 737-400 og 737-500 hatt 3 fargeskjema.
|
Re: Mer enn tre fargeskjema?
Mine tanker går til Air Canada og deres Boeing 767 flåte...
https://www.airliners.net/search?reg...=detail&page=1 Scooter01 |
Re: Mer enn tre fargeskjema?
De eldste Trident 1 og 2 til BEA, ble levert i 60-tallets BEA skjema, og malt om til det siste BEA skjemaet, før de ble malt om British Airways, og mange av de overlevde 1980 når de bare skrev British med store bokstaver på flyene. Det samme gjelder One-Eleven 500.
BAs eldste 757er ble levert i Negus skjema, malt om til Landor skjema, var gjennom British World Tails haler, og endte med det nye BA skjemaet. |
Re: Mer enn tre fargeskjema?
Hjertelig takk, folkens! Mange gode tips.
|
Re: Mer enn tre fargeskjema?
Icelandairs to B727-100C hadde tre ulike FI farger
|
Re: Mer enn tre fargeskjema?
Fred Olsens Electra LN-FOH som er i dagens kalender hadde fire ulike farger i sin tid hos FOF
|
All times are GMT +2. The time now is 20:06. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.