![]() |
Rekkevidden til 737 (FLYR)
Har kommet opp i en krangel med en kollega ang rekkevidden til 737-800.
Det dreier seg om det er mulig, teoretisk, eller om det er praktisk mulig å fly direkte Tromsø - Las Palmas. Hva sier fagfolkene? |
Re: Rekkevidden til 737 (FLYR)
Norwegian har fløyet denne strekningen tidligere, dog med reduksjon i antall passasjerer. TOS-LPA er 2773 nm, mens OSL-DXB er 2776 nm. Så er det andre faktorer som vind og temperatur, men distansen er i teorien innafor.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
Re: Rekkevidden til 737 (FLYR)
Både SAS og Norwegian har operert denne ruten med -800. Krever av og til mellomlanding for refueling (f.eks. OSL eller SVG nordover, og FAO sørover), mye avhengig av høydevinder.
|
Re: Rekkevidden til 737 (FLYR)
Tromsø-Las Palmas og Oslo-Dubai kan gjennomføres med finregning på vekt og fuel. Som andre også sier avhenger det av at vind og vær er som varslet og forventet. Det hendte ganske ofte at Norwegians rute fra Dubai til Oslo divertet til Arlanda for å tanke, de fikk jo som regel motvind på turen nordvestover.
Så konklusjonen er at ja, det er praktisk mulig, men det er marginalt av hva som går. |
Re: Rekkevidden til 737 (FLYR)
Quote:
|
Re: Rekkevidden til 737 (FLYR)
Quote:
|
Re: Rekkevidden til 737 (FLYR)
Quote:
-eggs |
Re: Rekkevidden til 737 (FLYR)
Quote:
|
Re: Rekkevidden til 737 (FLYR)
Takker for mange informative svar. Nå har jeg litt å argumentere med 😁
|
All times are GMT +2. The time now is 19:44. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.