![]() |
Widerøes 2020 resultat
Widerøe sine 2020 tall er nå tilgjengelig hos proff.no, og ser man på deres konsernregnskap ble dette tallenne for 2020
Inntekter: 4,07 mrd, hvilket var omtrent en milliard mindre enn i fjor Driftsresultat: -56,8 millioner Dette er jo langt bedre marginer enn hva bortimot alle andre selskap klarte. Og dykker man litt ned i tallenne, så kan man ta ut 407 millioner og av- og nedskrivinger, slik at fra driften i seg selv, så genererte Widerøe ca 350 millioner i cash. Trekk fra 50 millioner i netto finanskostnader, så betyr det roughly 300 millioner generert i cash, gitt det ikke skjuler seg for mange "hemmeligheter" i tallenne der. Ser man på balansen, så ser det ut som mye av dette gikk med til å redusere gjelden |
Re: Widerøes 2020 resultat
Er vel ikke så mange andre selskap som får betalt for å fly med tomme fly, så ikke overmåte overraskende.
Sent fra min LE2123 via Tapatalk |
Re: Widerøes 2020 resultat
Quote:
Husker et selskap jeg jobbet for som hadde litt “cash flow” problemer for å si det mildt. Alt var belånt til pipa, men kostbare reserve deler kunne man få lån på, med delene som sikkerhet naturligvis. Så sjefen ba mekanikerne å ta deler av flyene, legge dem på lager, få inspeksjon av banken, deretter fine lån. Så straks lånet var på plass kom delene tilbake på flyene og lageret var tomt. :cry: Det var dog som å tisse i buksa for å varme seg i kulden: Hjelper ikke lenge. Tilslutt ble det konkurs uansett og på slutten var det ubehagelig, flygerne måtte betale for drivstoff og hoteller rundt om i verden, var ikke noe å få på krita lenger. :cry: Det går nok bedre med Widerøe ja. |
Re: Widerøes 2020 resultat
Quote:
|
Re: Widerøes 2020 resultat
Det er vel uansett begrensa hvor mye man kan låne på DH8-deler!
|
Re: Widerøes 2020 resultat
Quote:
Ja, og i motsetning til stort sett alle andre selskaper, unntatt de som har vært gjennom en rekonstruksjon/konkurs, så har Widerøe redusert sin gjeld gjennom 2020 |
Re: Widerøes 2020 resultat
Widerøe er vel også nå et av få "gamle" selskap som i disse dager ansetter både foran og i kabin, mens det fleste andre selskaper i denne delen av verden, ennå lenge må hente tilbake oppsagte
|
All times are GMT +2. The time now is 09:35. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.