![]() |
TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Ser at BLX skal bruke 757 med 235 seter HEL-LPA-NAT i vinter......GOD TUR sier jeg :cry: ...Ikke 10 ville hester kunne fått dratt meg inn i den kjerra...:exclamati
|
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Denne kjerra er skrekk og gru på 2 timers flight. Tenk 12-14 timer. Men charterfolk ofte ikke forstår noe som helst vedr. fly, dessverre for dem. :(
|
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Quote:
Nei - BLX er vel verst mht plass om bord uansett, og med 757 kan ikke dette bare være helt greit. Fra OSL er det vel 330 man satser på, forhåpentligvis. |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
....og Star Tour prøver å selge turene fra Norge via HEL med B757.
Good luck :) Snakk om omvei til Brasil.... |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Så plutselig at Dreamtravel.no skal begynne med direkte charter til Fortaleza med BRA (767?) Ikke veeldig billig, men noget enklere enn å dra via HEL i hvert fall - priser fra om lag 3900 til 4900 hver vei, så dessverre ikke spess billig - og de påstår at prisene ikke vil gå ned mot slutten heller, dessverre.
"Ny direkterute Oslo - Fortaleza/Natal Vi har den store glede å annonsere Dreamtravels eget direktefly fra Oslo til Fortaleza og Natal. Vi har foreløpig kontraktsfestet avgang fra den 5 desember (tirsdag) og hver uke frem til 16 januar - deretter hver 14. dag til den 10 april" |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Oi, ny widebody på OSL i vinter da! Blir enten 762 eller 763..Kult^_^
|
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Dekoren på flyene deres er jo veldig hvit da. Litt blått og gult frisker imidlertid opp, som vist på dette bildet. Håper bare ikke det blir noen av de slitne ex-767erne til Varig som skal fly til Oslo. Det er langt til Fortaleza når setene er vonde.
Er litt spent på servicen. BRA har ord på seg for å være litt ymse. |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Dette blir vel en av de få turene BRA har over dammen så langt nord?
|
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Det stemmer. BRA har egne flygninger til Madrid, Lisboa og en eller to destinasjoner i Italia.
Flyet som planlegges brukt på Oslo er en 767ER der hele kabinen er konfigurert som økonomiklasse. Det planlegges stopp i Lisboa hver vei for å fylle drivstoff. |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Med andre ord denne maskinen? BRA har vel kun én 763ER?
http://www.airliners.net/open.file/1102839/L/ Bygget i '92 til LAN Chile, deretter Air Madagascar ('98), TWA ('99), AA ('01). Kabinbilder: http://www.airliners.net/open.file/0688278/L/ http://www.airliners.net/open.file/0703597/L/ |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Ifølge Dreamtravels faktasider om flytilbudet er det vist snakk om en 767-200ER.
www.dreamtravel.no/fakta om flytilbud Men setekonfigurasjon 2-3-2 høres jo litt puslete ut for økonomiklasse på en 767 :rolleyes: |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Blir mye langcharter fra OSL i vinter da :)
Oslo - Fortaleza - Natal med BRA B767 (via Lisboa) Oslo - Isla de Margarita med TUI Nordic B767 Oslo - Natal med My Travel A330 (via Tenerife) Oslo - Cancun med Novair A330 Oslo - Varadero med Novair A330 (via Bergen, Trondheim og Stavanger på enkelte) Oslo - Goa med Novair A321 (via Malmø + Emiratene) Oslo - Colombo med My Travel A330 (via Sharjah) Oslo - Bangkok med My Travel A330 (via Sharjah) Oslo - Phuket med My Travel A330 (via Sharjah) |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Da er det i så fall denne:
http://www.airliners.net/open.file/1097434/L/ Historikk: Levert til BRA i sommer, bygget 1983, originalt levert til TWA, deretter ca tre år i ørkenen, før den gikk til Slovak - men den kom aldri i drift. Beslaglagt på Birmingham kort tid etter før den ble fløyet ut i ørkenen igjen. Nå altså hos BRA. |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Hm, litt skeptisk til å reise såpass langt med et 24 år gammalt fly fra et mellomstort (?) brasiliansk flyselskap - eller er det bare tull? Ser at TAP flyr til om lag samme pris f.eks. i mars måned, så hadde heller foretrukket dem.
|
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Ifølge en kommentar om en av BRAs 737er på Airlinequality så er selskapet greit nok. Men jeg er enig i at TAP nok er et mer fristende alternativ.
Ifølge Wikipedia har selskapet 10 B737 og to B767. |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Hva er BRA? Det var Braathens SAFE en gang i tiden....:question:
|
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
BRA Transportes Aéreos er et brasiliansk charterselskap med hovedkontor i São Paulo. Selskapet ble startet i 1999 og utfører en del ruteflygninger innad i Brasil samt til en del oversjøiske destinasjoner.
Hjemmeside www.voebra.com.br |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Brasil Rodo Aero...B R A
|
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Var ikke klar over det akronymet der. Takker og bukker! :smile2
En av deres B737 har tidligere gått her i landet som LN-NOS hos Norway Airlines. Bilde |
Re: TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter
Neida, dette blir bra:colgate: Husk, de har innstallert nye "slimline" seter ombord som er vesentlig tynnere, gir bedre komfort og ikke minst bedre beplass:) Men hadde det vært de gamle setene, ja da hadde det vært håpløst! Ser NVR skal også fly over dammen med sin A321. |
All times are GMT +2. The time now is 12:32. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.