![]() |
SAS MD-80 motorer
Er det noen som husker nøyaktig hvilken motortype som satt på SAS MD-80? Var det -217, -219 eller noe annet?
|
Re: SAS MD-80 motorer
Quote:
|
Re: SAS MD-80 motorer
Jeg tror 81, 82 og 87 hadde 217/217C .. MD83 hadde 219. 82’erene som ble bygd om til -83 for Allegiant ble også levert med 219 hvis jeg husker rett.
|
Re: SAS MD-80 motorer
Takk for info!
|
Re: SAS MD-80 motorer
Engine options:
MD-81/-82/-83: Pratt and Whitney JT8D-209/-217/-217A/-217C/-219 MD-87/-88: Pratt and Whitney JT8D-217A/-217C/-219 Bare sånn for å gjøre forvirringen komplett :) |
Re: SAS MD-80 motorer
Med LN-MOW’s informasjon og litt googling mener jeg at SAS opprinnelig bestillte med -217C, men pga. problemer med oljelekkasje ? (En eller annen form for produksjons problemer) som ble oppdaget hos Alaska som også hadde -217C, ble de første SAS Levert med -217 eller -217A (antagelig de samme individene som også ble levert uten EFIS Cockpit). Disse ble byttet med -217C etter at produksjons problemene ble rettet.
Compass maskinene kom hjem med motorer som aldri hadde vært i SAS, disse motorene manglet historie og ble vel tatt av og aldri benyttet (det var vel ikke alle 8 motorer men 5-6 tror jeg). |
All times are GMT +2. The time now is 22:52. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.