![]() |
Skandinaviske trafikktall november 2017
Arlanda
innenriks: 495.336 (+1,7%) Utenrisk: 1.552.531 (+4,3%) Totalt: 2.047.867 (+3,6%) |
Re: Skandinaviske trafikktall november 2017
Oslo Gardermoen
Innenriks: 1 003 288 (+4,7%) Utenriks: 1 117 764 (+3 %) Totalt: 2 122 791 (+3,9) |
Re: Skandinaviske trafikktall november 2017
Da vokser OSL raskere enn ARN igjen, og litt uvanlig det er innenriks som drar lasset
|
Re: Skandinaviske trafikktall november 2017
Da kom CPH, som i november såvidt ble henvist til andre plassen bak OSL
Innenriks: 148.565 -5,8% Europa: 1.715.287 -3,8% Interkontinental: 237.412 +0,4% Totalt: 2.101.277 -3,4% Air berlin konkursen gjør at Berlin ramler ut av topp 10 og blir erstattet av Malaga. London merker bortfallet av mange avganger etter fjorårets overkapasitet og faller 11,1% |
Re: Skandinaviske trafikktall november 2017
Selv om tittelen er "skandinaviske trafikktall", kan vi jo ta med Hel også :) Som har en meget imponerende vekst. Helsinki ligger nå an til å gå forbi OSL på utenlandstrafikk for første gang (på en god stund i hvert fall, for å gardere meg).
Limt inn fra airliners.net: Nov 2017 Domestic: 132,198 (+6.6%) International: 1,219,448 (+14.4%) Total: 1,485,383 (+12.9%) YTD 2017 Domestic: 2,460,903 (+1.5%) International: 14,918,387 (+11.4%) Total: 17,379,290 (+9.9%) Ellers må en advare mot å lese for mange trender ut av YoY-statistikken. CPH hadde en fantastisk vekst da Ryanair og Easyjet gikk inn. Det ble som nevnt overkapasitet og nå som endel ruter har blitt lagt ned, blir det et stygt år, men dette er litt "støyete". Så fort dette er ute av bildet, tipper jeg vi ser vekst igjen i hvert fall, om ikke solid. For OSL sin del er den galopperende veksten på 10-11% over for denne gang, siden det nå er over et år siden Ryanair gikk inn, men jeg tipper vi vil se fortsatt vekst på en 3-5% neste år. |
All times are GMT +2. The time now is 15:23. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.