Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Småprat (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=45)
-   -   SK 907 Tech (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=142357)

kristian 12-04-2017 10:34

SK 907 Tech
 
Da satt vi og ventet på non-Schengen....... en feil på flyet som gjør at det må flys inn deler og ny avgang blir tidligst 13:00. Står fortsatt go to gate så flere kommer inn på non-Schengen. Kjipt siden vi kunne blitt sittende i loungen eller brukt den nye flyplassen. Og ingen god reklame for SAS dessverre når ikke oppfølging for business og gold pax er bedre enn vi ville fått på Norwegian....

Noen som vet hva som er problemet med flyet?

Herlov 12-04-2017 11:33

Re: SK 907 Tech
 
Kjipt. Teknisk på ZRH-flyet også, hvor jeg sitter. Nytt fly på vei.

kristian 12-04-2017 11:51

Re: SK 907 Tech
 
Ny info 14:30 og snakk om deler fra Frankfurt.... ingen mulighet for reruting ("alt er fullt"). Matkuponger på 100kr per person.

Har en følelse av at dette blir en lang dag i loungen.....

kristian 12-04-2017 12:13

Re: SK 907 Tech
 
Hva er egentlig reglene for reruting på SAS? Fikk nå beskjed om at de ikke gjør det før vi er i luften..... men vi skal jo bare til NYC og poenget var jo å komme seg via CPH eller FRA for å komme frem til NYC i kveld. SAS reklamerer med at de får deg frem via Star nettverket hvis det skjer noe, men i praksis.....

Noen med mer inside info som kan anslå hvor lenge vi blir sittende? Og hvor lang forsinkelse må det være for at vil an kansellere og få tilbake pengene. Vi er booket i D..

Dreyer 12-04-2017 12:16

Re: SK 907 Tech
 
Quote:

Originally Posted by kristian (Post 1090894)
Hva er egentlig reglene for reruting på SAS? Fikk nå beskjed om at de ikke gjør det før vi er i luften..... men vi skal jo bare til NYC og poenget var jo å komme seg via CPH eller FRA for å komme frem til NYC i kveld. SAS reklamerer med at de får deg frem via Star nettverket hvis det skjer noe, men i praksis.....

Noen med mer inside info som kan anslå hvor lenge vi blir sittende? Og hvor lang forsinkelse må det være for at vil an kansellere og få tilbake pengene. Vi er booket i D..


Hjelper ikke noe å bli sendt via CPH, da den maskinen går 10:25. Så er det påsketider, og stort sett alle fly er smekkfulle. Så lenge crew ikke går ut på tid, vil de nok fly over i dag uansett, så fremst de for delene de trenger før den tid.

kristian 12-04-2017 12:21

Re: SK 907 Tech
 
Går ut på tid ja.... hvor lenge kan vi stå her uten at de går ut på tid? Og hvis de innstiller i dag - hva har vi rett på av kompensasjon utover billettprisen?

EB 12-04-2017 12:45

Re: SK 907 Tech
 
Nå har de nok tilgang på nytt crew i Oslo...og de vil nok også ha de som står i NYC hjem igjen. Dette blir vel "bare" en forsinkelse...vi kan i allefall håpe på det.

jarlewn 12-04-2017 13:41

Re: SK 907 Tech
 
Får dette noen følger for morgendagens SK907 eller er det en annen maskin som flyr denne?

Balle Chlorin 12-04-2017 13:57

Re: SK 907 Tech
 
Quote:

Originally Posted by kristian (Post 1090888)
Ny info 14:30 og snakk om deler fra Frankfurt.... ingen mulighet for reruting ("alt er fullt"). Matkuponger på 100kr per person.

Har en følelse av at dette blir en lang dag i loungen.....


ALT er vel ikke fullt.....

Kl 1500/1555 kan man fly OSL-CPH-JFK med Norwegian. Fortsatt billetter ledig der.

SAS-Steward 12-04-2017 13:58

Re: SK 907 Tech
 
Quote:

Originally Posted by EB (Post 1090899)
Nå har de nok tilgang på nytt crew i Oslo...og de vil nok også ha de som står i NYC hjem igjen. Dette blir vel "bare" en forsinkelse...vi kan i allefall håpe på det.

Crew`et er nok sendt på hotell for å kunne være klare når maskinen er klar.
Ombookinger og re-routinger sees på hele tiden, men som flere sier her så er det fullt, og skal nok veldig mye til för de kansellerer, få alternativer på dager som i dag.

oy-viv 12-04-2017 14:04

Re: SK 907 Tech
 
Quote:

Originally Posted by jarlewn (Post 1090908)
Får dette noen følger for morgendagens SK907 eller er det en annen maskin som flyr denne?

Det bliver ikke -RKP, for den flyver 909/910 i dag! En af 330rne er tilsyneladende
til check?
I dag mangler vi SK 901, men - som en anden skrev: DY7011 flyver fra CPH i aften.

EB 12-04-2017 14:25

Re: SK 907 Tech
 
Nå står det ny avgangstid 16:15...så la oss håpe det kun blir 5 timers forsinkelse. God påske

semmern 12-04-2017 14:51

Re: SK 907 Tech
 
Nytt crew er kalt ut og sitter på crewrommet.

kristian 12-04-2017 15:02

Re: SK 907 Tech
 
Vi håper på 16:15 nå ja..... ettermiddagen i New York ble det uansett ikke noe av...... men er det ikke slik at 3 timer forsinkelse vil gi 600 Euro i kompensasjon? Med hele familien på fire på tur vil det jo utgjøre en grei sum. Noen som vet hvor jeg sender kravet/klagen?

Kjenner at jeg blir litt trist av dette - ikke forsinkelsen i seg selv, men manglende serviceinnstilling. Ingen beklager, ingen bryr seg - "det er ikke noe jeg kan noe for" holdningen. Det er dette som skiller SAS og BA - på BA kutter de også og det er blitt stusselig mat ombord, men folka er fortsatt flere hakk bedre på service...... jeg har reist mye SAS og eier fortsatt noen aksjer, men dette er en skikkelig trist opplevelse og altså ikke pga forsinkelsen i seg selv (slikt skjer) og dessverre har jeg den siste måneden opplevd flere slike ting. Blant annet en tre timers forsinkelse fra Trondheim hvor alle fly var forsinket, men hvor hverken flight crew eller kabinbesetning beklaget forsinkelsen eller oppga noen grunn..... det koster ingenting og gjør faktisk en forskjell..... og andre selskaper klarer det.......

darkcho 12-04-2017 15:25

Re: SK 907 Tech
 
https://www.forbrukerradet.no/forsid...fly/forsinket/

Samtlige av spørsmålene dine finner du svar på med et lett google søk.

73H 12-04-2017 15:31

Re: SK 907 Tech
 
Når alt kommer til alt så er det egentlig ikke så mye som skiller IRR-opsen til SK fra feks DY. Det er liksom en naturlov for paxen at alt som heter forsinkelse og uforutsette hendelser skal være løst og fikset helst før opprinnelig avgang. Slik er det ikke alltid, og når det først skjer så er det selv for et relativt omfattende nettverksselskap som SAS ikke alltid bare å booke om. Alle ting som må repareres, feilsøkes eller vente på deler har en open-ended tidsprognose slik at det er tett på umulig å gi en endelig tid for avgang. Der skiller det lite eller ingenting om det er DY eller SK som har problemer - det er like vanskelig å spå i både blått og rødt.

Jeg er helt sikker på at de som jobber med IRR i SK i dag har vært gjennom alle mulige alternativer og kommet frem til at det beste er å satse på å få egen maskin avgårde litt forsinket fremfor ombookinger osv. Dette er ikke de samme folkene som står på gate og informerer paxen som driver med IRR, slik at det lett oppstår en informasjonsbrist i næringskjeden som for paxen kan føles håpløs eller dårlig. Heller ikke her skiller det DY eller SK nevneverdig.

I bunn og grunn handler (dårlig) mediaomtale om forsinkelser ofte om hvem som er ombord, og det er av samme grunn mange forsinkelser man aldri hører om :)

Satser på at du kommer deg frem i dag, men er sikker på at selv om du føler manglende informasjon og omtanke, så er det noen som jobber med din sak i bakgrunnen :)

God tur og god påske! :)

ToreD 12-04-2017 15:50

Re: SK 907 Tech
 
Quote:

Originally Posted by jarlewn (Post 1090908)
Får dette noen følger for morgendagens SK907 eller er det en annen maskin som flyr denne?



Neppe. De har mange timers stopp på EWR, så kommer den seg agårde rundt 16.15 som planlagt nå bør den gå på rute hjem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ToreD 12-04-2017 17:03

Re: SK 907 Tech
 
Den ligger inne med avreise fra EWR igjen 20.15, en drøy time sen, men med bakkestopp på OSL igjen i morgen bør 907 rekke å dra på rute i morgen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Someone 12-04-2017 17:03

Re: SK 907 Tech
 
Da var den på vei, passerte nettopp rett over hytta

oy-viv 12-04-2017 19:14

Re: SK 907 Tech
 
Det er altid ærgerligt med forsinkelser; jeg forstår godt passagerernes
frustrationer! Men hvad jeg aldrig kommer til at forstå er, at de straks
begynder at gøre forsinkelsen op i forventet kompensation! SAS på
OSL har garanteret stået på hovedet for at få LN-RKO klar til afgang for
at få passagererne sikkert af sted! Og ankomst EWR bliver kun 2 timer
sen. Værre er det altså ikke!
Edit. eta er rettet i en senere post!
:fly


All times are GMT +2. The time now is 08:18.


Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.