![]() |
IAG medler seg inn i European Low Fares Airline Association
British Airways og Iberia har meldt seg ut av AEA (Association of European Airlines) og inn i ELFAA (European Low Fares Airline Association).
Air Berlin har også forlatt AEA, men har ennå ikke bestemt seg å følge etter resten av IAG selskapene inn i ELFAA Quote:
|
Re: IAG and the low fare club
Quote:
Ser ut til at det blir Ruter for min del... |
Hva er den praktiske forskjellen melleom AEA og ELFAA for oss vanlige dødelige som sitter med de slitne kroppene våre på en flymaskin en gang og to i uken?
|
Quote:
Trolig ingen |
Ikke akkurat overraskende med tanke på hvem som er med på finansieringen av disse selskapene nå...
|
Quote:
|
Selskapene der er vel i stor grad finansiert av en eller annen sjeik fra Sandkassa. :)
Trodde ikke jeg skulle få se Fnate som storbruker av LCC? Kim |
Quote:
|
Quote:
Men jeg ser ikke linken derfra til "Lavprisforeningen", selv om det gir mening til hvorfor de meldte seg ut av AEA |
Er dette første av dei "gamle, store" som skiftar lag?
|
Quote:
|
Re: IAG medler seg inn i European Low Fares Airline Association
Linken er vel klar den, siden IAG ikke vil være med i dinosaurklubben og Vueling allerede er medlem av lavprisklubben ...
|
Re: IAG medler seg inn i European Low Fares Airline Association
IAG har vel vært nokså kritisk til den proteksjonistiske holdningen til AEA og medlemmene i denne sammenslutningen i forbindelse med både gulfselskapenes trafikk til/fra USA og i forbindelse med etableringen av DU i USA.
|
Quote:
AEA = "Dinosaurene" som har litt moderniseringsvegring (på godt og vondt) ELFAA = "Yplingene" som har dukket opp, klare for å møte fremtiden ved å utfordre gamle tankeganger og tradisjoner i luftfart. Hvis jeg har forstått det rett. |
All times are GMT +2. The time now is 17:14. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.