Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Flyforum (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Norwegian åbner CPH-Tel Aviv (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=124209)

EvakCPH 14-03-2014 12:48

Norwegian åbner CPH-Tel Aviv

Quote:

Norwegian lancerer en ny, direkte rute til den israelske hovedstad Tel Aviv fra København. Ruten opereres to gange ugentligt fra 11. april. Fra 4. maj øges til tre ugentlige afgange.

Snart kan ferielystne danskere flyve med Norwegian til en splinterny, direkte destination fra Københavns Lufthavn. Selskabet lancerer nemlig en rute til den israelske hovedstad og badeby, Tel Aviv. Ruten får to ugentlige afgange fra 11. april. Antallet af ugentlige afgange øges til tre fra 4. maj.

”Jeg er meget glad for, at vi kan tilbyde vores danske passagerer en spændende ny, direkte rute til Tel Aviv. Byen tilbyder sine besøgende en fantastisk blanding af badeferie og storby. Vi glæder os meget til at byde passagererne velkommen om bord på vores nye, mere miljøvenlige fly med gratis WiFi,” siger Johan Bisgaard Larsen, Informationschef i Norwegian.

Flere afgange til Marrakesh og Chania
Norwegian øger også antallet af afgange til Marrakesh i Marokko grundet stor efterspørgsel. Fra 30. marts til 16. august flyver selskabet en ugentlig afgang. Fra 17. august øges antallet af afgange til to ugentlige. Endvidere øger Norwegian antallet af afgange til Chania på Kreta. Frem til 22. juni har selskabet to ugentlige afgange til den græske ø, men i sommermånederne øges antallet til hele fire ugentlige.

Fakta om København-Tel Aviv
Fra 11. april flyver Norwegian mellem København og Tel Aviv to gange ugentligt, mandag, fredag. Fra 4. maj flyver selskabet også søndag, hvilket giver tre ugentlige afgange. Priser starter fra 499,- enkeltbillet, og billetter kan købes nu på Norwegian.com
http://www.mynewsdesk.com/dk/norwegi...benhavn-972386

Boeing_fan 14-03-2014 13:07

Re: Norwegian åbner CPH-Tel Aviv

Det var da et veldig sent tidspunkt å annonsere en slik rute på? Norwegian flyr ikke til TLV fra OSL, men velger istedenfor å gå i direkte konkurranse med SAS ved å starte opp fra CPH.

EvakCPH 14-03-2014 13:13

Det var også min første tanke: Meget sen annoncering. Derfor troede jeg først, at nyheden allerede måtte være nævnt tidligere, men jeg kunne ikke finde noget i forummet.

Twin Otter 14-03-2014 13:53

Quote:

Originally Posted by ThomasB (Post 920740)
Det var også min første tanke: Meget sen annoncering. Derfor troede jeg først, at nyheden allerede måtte være nævnt tidligere, men jeg kunne ikke finde noget i forummet.

Pressemeldingen til Norwegian er datert med dagens dato så det er nok helt ferske nyheter. Skal bli spennende å se om DY klarer å fylle opp de første flyene.

LN-MOW 14-03-2014 14:09

Quote:

Originally Posted by Boeing_fan (Post 920738)
Det var da et veldig sent tidspunkt å annonsere en slik rute på? Norwegian flyr ikke til TLV fra OSL, men velger istedenfor å gå i direkte konkurranse med SAS ved å starte opp fra CPH.

De har jo fløyet fra Stockholm en stund ..

http://media.norwegian.com/se/#/pres...ockholm-607305

EvakCPH 14-03-2014 14:18

Men hvorfor lancerer de ruten så kort tid før opstartsdato? Er der blevet et fly ledigt eller noget lignende? Israel er vel en destination, som kræver lidt mere "arbejde" end vanlige ruter indenfor EU.

EBGflyer 14-03-2014 14:35

Quote:

Originally Posted by ThomasB (Post 920748)
Men hvorfor lancerer de ruten så kort tid før opstartsdato? Er der blevet et fly ledigt eller noget lignende? Israel er vel en destination, som kræver lidt mere "arbejde" end vanlige ruter indenfor EU.

Også min tanke. Tror ikke de skal have ambitioner om fyldte fly de første måneder. Måske har de aftaler med charterselskaber om et fast antal pladser??

MountainDew 14-03-2014 16:03

Håper den ruten korresponderer med flere fly...ARN går så tidlig på morgenen at du må ha en ekstra overnatting på utreise.

Tel-Aviv anbefales :up:

Twin Otter 14-03-2014 16:08

Quote:

Originally Posted by MountainDew (Post 920766)

Flott by! Reiser gjerne tilbake.

EBGflyer 14-03-2014 18:54

Quote:

Originally Posted by MountainDew (Post 920766)
Håper den ruten korresponderer med flere fly...ARN går så tidlig på morgenen at du må ha en ekstra overnatting på utreise.

Det gør den så ikke. DY3790 afgår kl. 06.05 fra CPH med ankomst 11.30. DY3791 afgår 12.30 og ankommer i CPH 15.55.

Hvis man vil have en connection der passer på udrejse må man jo bare ankomme sent og spendere natten i fosterstilling på et sæde i lufthavnen.

Bll spotter 15-03-2014 09:02

Quote:

Originally Posted by ThomasB (Post 920748)

Uden at vide det kan det, vil jeg gætte på at de først har fået tilladelse fra Israelerne meget sent, derfor den sene annoncering. Israel er nok ikke verdens nemmeste destination at åbne på.

jb1 16-03-2014 10:34

Dette tyder jo på at ARN-TLV går bra.

All times are GMT +2. The time now is 02:03.

Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.