![]() |
Leveringer for Boeing og Airbus 2014
Da var 2013 over og man kan begynne med blanke ark. Begge to forventer en økning i leveringene fra et rekord sterkt 2013, og basert på selskapenes planes vil Boeing levere endel flere maskiner enn Airbus i 2014
Boeing er uansett først ute med januaroversikten og 45 fly ble levert denne måneden. 6 mer enn samme måned i fjor, godt hjulpet av 787, selv om januar normalt er en relativt stille måned YTD 2014 (YTD 2013) 737: 35 (32) 737-700: 0 (2) 737-800: 30 (28) 737-900ER: 5 (2) 767: 0 (1) 767-300F: 0 (1) 777: 6 (6) 777-300ER: 6 (5) 777F: 0 (1) 787: 4 (0) 787-8: 4 (0) Totalt 45 (39) |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
Rolig start på året for Airbus også, og var bare A330 som så en "normal" leveringstakt i Januar
YTD 2014 (YTD 2013) A32x: 29 (28) A319: 2 (2) A320: 21 (24) A321: 6 (2) A330: 9 (5) A330-200: 3 (2) A330-300: 6 (3) A380: 1 (0) Totalt: 39 (33) |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
Quote:
|
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
Quote:
Ja, juleferien påvirker januarleveringene, samt at det ofte er et rush for å få ut maskiner i desember |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
44 leveringer i februar for Airbus, hvilket gjør at de ligger litt foran samme tid i fjor
A319: 3 A320: 22 A321: 12 A330-200: 1 A330-300: 5 A380: 1 YTD 2014 (YTD 2013) A32x: 66 (65) A318: 0 (1) A319: 5 (4) A320: 43 (47) A321: 18 (13) A330: 15 (13) A330-200: 4 (3) A330-300: 11 (10) A380: 2 (2) Totalt: 83 (80) |
Quote:
Spennende å se at A321 har fått en boost i 2014 med 5 flere maskiner solgt enn på samme tid i fjor :-) |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
Quote:
Jepp, en liten tastefeil der. Airbus har økt A321 produksjonen så den utgjør en langt større del av A32x totalen nå enn tidligere |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
50 leveringer for Boeing i februar
737-700: 1 737-800: 28 737-900ER: 7 747-8i: 2 777-300ER: 6 777F: 2 787-8: 4 YTD 2014 (YTD 2013) 737: 71 (66) 737-700: 1 (4) 737-800: 58 (57) 737-900ER: 12 (5) 747-8 2 (2) 747-8i: 2 (0) 767: 0 (3) 767-300ER 0 (1) 767-300F: 0 (2) 777: 14 (13) 777-300ER: 12 (11) 777F: 2 (2) 787: 8 (0) 787-8: 8 (0) Totalt 95 (82) |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
Boeing leverte 66 fly i mars, blant annet hjulet av en godt driv av 787 leveringer mot slutten av måneden. En sjeldenhet som en 777-200LR ble også levert. 11 737-900ER er vel også noe av det høyeste av den modellen på en enkelt måned
737-800: 33 737-900ER: 11 747-8F: 1 747-8i: 1 777-200LR: 1 777-300ER: 7 777F: 2 787-8: 10 YTD 2014 (YTD 2013) 737: 115 (102) 737-700: 1 (4) 737-800: 91 (86) 737-900ER: 23 (12) 747-8 4 (6) 747-8F: 1 (4) 747-8i: 3 (2) 767: 0 (4) 767-300ER 0 (1) 767-300F: 0 (3) 777: 24 (24) 777-200ER: 0 (1) 777-200LR: 1 (0) 777-300ER: 19 (20) 777F: 4 (3) 787: 18 (1) 787-8: 18 (1) Totalt 161 (137) |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
58 leveringer i mars for Airbus, inkludert 4 A380
A320: 32 A321: 13 A330-200: 3 A330-300: 6 A380: 4 YTD 2014 (YTD 2013) A32x: 111 (114) A318: 0 (1) A319: 5 (9) A320: 75 (82) A321: 31 (26) A330: 24 (13) A330-200: 7 (8) A330-200F: 0 (2) A330-300: 17 (16) A380: 6 (4) Totalt: 141 (144) |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
Til sammenligning så leverte Bombardier følgene i Q1 2014
Commercial Aircraft: CRJ-900: 8 CRJ-1000: 1 Q400: 4 Total: 13 Business Aircraft: Learjet series: 6 Challenger: 300: 14 Challenger: 605: 6 Global 5000/6000: 17 Total: 43 Total Bombardier: 60 |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
52 levering for Airbus i april. Ingen A380, etter å ha levert 4 sist måned, så det varierer endel.
A319: 6 A320: 25 A321: 9 A330-200: 4 A330-200F: 1 A330-300: 7 YTD 2014 (YTD 2013) A32x: 151 (159) A318: 0 (1) A319: 11 (11) A320: 100 (114) A321: 40 (33) A330: 24 (39) A330-200: 11 (14) A330-200F: 1 (3) A330-300: 24 (22) A380: 6 (4) Totalt: 193 (202) |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
56 leveringer for Boeing i april
737-700: 2 737-800: 32 737-900ER: 5 747-8i: 1 777-200LR: 1 777-300ER: 6 777F: 1 787-8: 9 YTD 2014 (YTD 2013) 737: 154 (139) 737-700: 3 (6) 737-800: 123 (117) 737-900ER: 28 (16) 747-8 5 (6) 747-8F: 1 (4) 747-8i: 4 (2) 767: 0 (5) 767-300ER 0 (2) 767-300F: 0 (3) 777: 32 (30) 777-200ER: 0 (1) 777-200LR: 2 (0) 777-300ER: 25 (26) 777F: 5 (3) 787: 26 (1) 787-8: 26 (1) Totalt 217 (181) |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
En markant økning sammenlignet med i fjor.
Vi får håpe at det ikke resulterer i en ordre"boble" som sprekker. |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
55 leveringer for Airbus i mai, inkludert 4 A380. 14 A321 på en måned er vel også bortimot ny rekord
A319: 4 A320: 27 A321: 14 A330-200: 2 A330-300: 4 YTD 2014 (YTD 2013) A32x: 196 (195) A318: 0 (1) A319: 14 (13) A320: 127 (142) A321: 54 (39) A330: 42 (46) A330-200: 13 (18) A330-200F: 1 (5) A330-300: 28 (23) A380: 10 (6) Totalt: 248 (247) |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
54 leveringer for Boeing i mai
737-700: 2 737-800: 31 737-900ER: 6 777-300ER: 8 787-8: 7 YTD 2014 (YTD 2013) 737: 193 (179) 737-700: 5 (8) 737-800: 153 (149) 737-900ER: 34 (22) 747-8 5 (10) 747-8F: 1 (7) 747-8i: 4 (3) 767: 0 (9) 767-300ER 0 (5) 767-300F: 0 (4) 777: 32 (39) 777-200ER: 0 (2) 777-200LR: 2 (0) 777-300ER: 25 (33) 777F: 5 (4) 787: 26 (8) 787-8: 26 (8) Totalt 271 (245) |
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
Med 10 leverte B787 i mars, 9 i april, hvorfor bare 7 i mai?
|
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
Ikke alle kunder som tar levering med en gang. En del kinesiske 788'er som drøyer. Air India og Qatar er også litt ujevne. I tillegg har det jo vært gjort en del modifiseringer. Man regner ikke med å levere mer enn 7 eller 8 i juni heller, men mellom 110 og 120 totalt i 2014.
|
Re: Leveringer for Boeing og Airbus 2014
Quote:
Itillegg klarer ikke produsentene ferdigstille er likt antall hver måned, selv om antallet som ruller ut av monteringshallene er konstant. Man ser dette både hos Airbus og Boeing, primært på widebody. Se f.eks på A330 og A380 tillegg til 787 |
Leveringer for Boeing og Airbus 2014
Travel juni for Boeing med hele 71 leveringer, inkludert 15 787 hvor den første 787-9 ble levert Air New Zealand. Det ble også levert den første 767 i år, etter at Boeing de første månedene har vært opptatt med tanker prototypene
737-700: 2 737-800: 38 737-900ER: 6 747-8i: 1 767-300ER: 1 777-300ER: 5 777F:3 787-8: 14 787-9: 1 YTD 2014 (YTD 2013) 737: 238 (218) 737-700: 7 (9) 737-800: 191 (182) 737-900ER: 40 (27) 747-8 6 (12) 747-8F: 1 (8) 747-8i: 5 (4) 767: 1 (11) 767-300ER 1 (7) 767-300F: 0 (5) 777: 48 (47) 777-200ER: 0 (3) 777-200LR: 2 (0) 777-300ER: 38 (39) 777F: 8 (5) 787: 48 (17) 787-8: 47 (17) 787-9: 1 (0) Total 342 (305) |
All times are GMT +2. The time now is 18:25. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.