![]() |
SK A340 - Bil i lasten?
Hei – jeg har en bekjent som mener at gårsdagens flight til SFO ble forsinket på grunn av lasting av en bil i cargo?? (fikk også bilde av en Mercedes som stod klar til flyfrakt.)
Kan dette under noen omstendighet stemme? |
Re: SK A340 - Bil i lasten?
Ja, har sett at de laster biler i cargo rommet, fester de på ett flak, slik at de pusher de inn via container laster. Tar vel 2 container plasser i bredden.
Såg dette på ett program på tv, da var det en Ferrari(tror jeg) som skulle fraktes med Gulf Air ifra London etter service. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Hvorvidt SAS har hatt noe med i cargo eller ei får være opp til noen andre å svare på hvis de får behov. Står over denne :) |
Quote:
|
Litt på side-linjen men jeg har sett en BMW 3-serie kjøre av en highloader og inn i lasteluken på en 777 i BKK. Da var jeg mektig imponert. :p
-A |
Quote:
|
Quote:
Jeg har en venn som har kjøpt alle sine BMWer til sommerhuset i Antibes av Bavaria i Oslo, for så å umiddelbart kjøre de ned / eksportere de. Uten norske avgifter, og med tillegg av franske ved import, han han gjennomgående fått nokså mye bedre totalpriser ved å gjøre det slik. Det ryktes at det nettopp er slik fordi produsenten i utgangspunktet selger bilen noe billigere til en norsk forhandler, kontra eks. en fransk, da de vet at avgiftene i Norge er svært høye, og da legger seg noe lavere i pris... |
Så vidt jeg kjenner til skal vel både drivstofftank dreneres til (nesten) tom og batteri kobles fra før en slik transport kan gjennomføres med et "vanlig" passasjerfly. Finner ikke kravene i farten, men det er sikkert andre her inne som sitter på detaljene.
|
Hei – ja det var på CPH forsinkelsen var (i går så det kan vel sjekkes?) Motivet for å eksportere en bil fra Danmark må jo være at etter tax er det en av de aller billigste landene å kjøpe bil (da forhandlerne har dansket ned prisene betraktelig fra produsent).
For en del år siden så var faktisk en stor del biler i Midtøsten importert fra nettopp Danmark. |
Quote:
|
Jeg har sett de har lastet biler mange ganger oftest på ORD og FRA.
|
Vi har af og til biler i cargo på 340. Sidst jeg fløj SFO havde vi to Mercedes E Klasse med fra CPH. Jeg tog et billede af aflastningen, men kan ikke uploade det her på min iPhone.
|
Bør være rimelig heftige biler om de fraktes med fly. Har ingen aning hva det koster, men frakte bil i container sjøveien USA-Norge ifra østkysten, koster vel i lende 10-20K, og tar vel typisk noen uker til 2mnd.
|
Noe dagligdags syn var det forsåvidt ikke, men det hendte rett som det var jeg så biler med europeiske skilter i Bay Area. Spesielt tyske biler med tyske skilter. Med tanke på at de nok omregistreres i løpet av ikke veldig lang tid, er det nok en hel del biler som "privatimporteres" - jeg bil dog tro at flere biler går med skip enn med fly.
|
Når det haster, som f.eks ved kommersielle/PR greier eller testkjøringer har man ikke alltid tid til å vente på båten
|
Når vi fløy SEA hadde vi ofte biler med i lasten, og ser det også nå fra tid til annen. Ganske kult :-)
|
1 Attachment(s)
Quote:
https://forum.flyprat.no/attachment....chmentid=35161 |
He he.. Ikke AMG en gang. :rolleyes:
|
All times are GMT +2. The time now is 21:56. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.